Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 december 2007

Av Margus - 11 december 2007 08:45

Det finns sånt som är lite skämmigt... Tvekar därför, men har erfarit att jag inte är ensam om denna svaghet, så här kommer det...

Gamla mänskan är tokig i gosedjur. Just det. Kan betala rätt mycket för dem. Lyckligtvis bor jag långt från frestelser, men när det händer... då händer det. Kan inte slita mig. När jag väl fått tag i ett är jag lycklig som ett barn, klappar och kramar och snusar i dess päls.

Det började tidigt. Med Nalle och foxterriern Bobby. Hade flera gosedjur som liten. Dockvagnen var fylld med ett menageri. Visst fanns där dockor som farmor skaffat, men det var djuren jag fastnade för. Det måste ligga i generna. Och går tydligen aldrig över...

Dockan Anna-Pia drog farfar och jag sönder i en vild lek och det bekom mig inte ett dugg. Men när Nalle förlorats på spårvagnen var jag som fyraåring otröstlig. Sörjde honom ända tills vi fann en exakt likadan fyra år (!) senare. Han blev min förtrogne, och sitter nu sliten och lappad i bokhyllan med gamle apan Jocko och några "yngre" vänner. Han skulle ju inte vara ensam! Ett antal mjukishundar finns också i samlingen.
Så jämlikhetskämpe jag är, måste jag nog tillstå... detta är en typiskt kvinnlig grej. Vem har sett en vuxen karl med mjukisdjur i famnen? Men kvinnor faller lätt i trance, har jag märkt.

Gorillan Boo-Boo köptes en gång när vi letade leksaker åt Husbondens ena dotter. En härlig affär! Vi fann inte vad vi sökte just då... men jag fick med mig gorillan. Och dyr var den!

 

För bara nåt år sen kom Råttan och Kaninen in i familjen. Dom satt i en vrå i färgaffären och sände signaler till mig. Jag klev rätt fram och smälte som smör i solsken. Var ska det sluta...?






Av Margus - 11 december 2007 08:16

Det tar sig, sa han som hade eld i håret.

Har just tänt upp kaminen på morgonen. Oooh, det är skönt. Att se in i elden är rena terapin, man blir varm inombords bara av att titta på brasan som sprider sitt fladdrande orange sken i rummet. Ulrik älskar värme, kanske på grund av sin värk. Han ligger gärna i soffan framför kaminen.

Nya braskaminen fungerar perfekt. Nytt för oss var att det finns tändbriketter indränkta i paraffin. Busenkelt. Aldrig mer nåt trassel med papper.

Än klarar vi uppvärmningen med två-tre brasor per dag, utan luftvärmepumpen. Eldprovet kommer väl när det blir tio grader kallt... Det är bara i fågelhuset och garaget som luftvärmepumparna går.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards