Fågelperspektiv

Alla inlägg den 18 december 2007

Av Margus - 18 december 2007 21:41

Håhå jaja, nu är man urlakad som en sill före inläggning. Har flängt runt med småärenden som en skållad råtta. Denna julstress... Och ändå deltar vi inte i Stora Köpfesten. Inte på något vis!

Men man vill ju bli Färdig. Maten ska vara hemma. Hundfodret likaså, för att inte tala om vildfågelfröerna där vi är inne på etapp två. För på julen ska man vara hemma och greja. Och hur man än kämpar emot så hamnar man ändå i köerna. Nå, på landsbygden är det inga köer så det stör. Här på bygden brukar jag klaga över trafikstockning när det är tre bilar i en korsning...

Sen vill man ju bli klar med alla Uppgifter. För att vara Fri. Har ringt samtal till myndigheter och kontakter för att lägga bollarna hos dem (smart, hur kul får dom då...hi hi). Egna bokföringen ligger dock där den ligger, efter "ärendedagar" blir jag så trött att jag ändå inte förmår. Bloggar istället... he, he.

Igår fixade urmakar'n min trasiga glasögonskalm (!), han utförde ett mästerverk! Idag erhölls B12-sprutan, klipptes hos frisören (räcker länge), köptes varor i Apotek och butik. Och lakan till Pappa (slipper  utryckning senare). Och trosor och sockar till my very self (egna lagret uttömt).

Sökte Sven Nordqvists senaste bok vilken Grannbyns bokhandel ännu inte fått från förlaget (katastrof för bokhandeln, själv beställer jag via nätet).

Fick instruktion av elfirman hur jag fixar ugnsluckan som efter städfirmans jobb inte hänger ihop. Läst av vattnet hos Pappas förra lägenhet. Ja, så där håller det på...

Men Julen Är Räddad, Husbonden har fått hem virke för ombyggnad hos papegojorna. I morgon tar jag hemmadag och eldar i kaminen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards