Direktlänk till inlägg 22 november 2007
Underbar reklam. Provocerande. Och sann! Själv blev jag lycklig.
Härmed avses svt:s kampanj med Fri-television-filmer som väckt känslor. Och indignation.
I små animerade kortfilmer visas att andra stora medier ägs av Bonnier, Stenbeck och Schibsted medan svt ägs av dig, dig, dig, dig, dig och dig. Dvs. hela svenska folket.
Svt visar också att tv3 och kanal 5 är engelska kanaler som sänder på svenska och därför kan strunta i förbudet mot barnreklam i svensk tv.
Inget fel på den informationen. Den är sann!
När den sanningen visas i ljuset blir den tydligen obehaglig. DÅ hoppar näringslivet och dess tillskyndare upp som marionetter och försöker förvränga de program svt sänder. Med såå barnsliga kommentarer.
Schlaug.se skriver i sin blogg:
"På SvD:s ledarsida får man krupp - bara det är ju värt en eloge. Man gräver i svt:s historia och hittar några låttexter från Ville, Valle och Victor..."
Svt:s syfte med kampanjen är att lyfta fram idén med svt:s oberoende tv som står fri från både politiska och ekonomiska intressen. Man vill visa på skillnaderna mellan public service och kommersiell tv. På tiden!
Är sanningen bättre när den inte visas i ljuset? Betyder det att den i så fall är ljusskygg?
I en undersökning som svt gjort under hösten säger 53% av svenskarna att de är positiva eller mycket positiva till begreppet Fri television. 7% är negativa.
Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||||
|