Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Bloggen gör uppehåll

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi.

Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten.

Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke.

Sjukdom gjorde året jobbigt från start och det är inte färdigt än.

Har alltid förmedlat till andra det som upplevts eller tänkts. Delat med mig. Delad glädje - dubbel glädje, har jag känt. Journalistjobbet har liksom fortsatt via bloggen sedan 2007. En hjälp för att komma ur utbrändheten 2006 - gick i väggen när högeralliansen vann valet ;-) Bloggen blev rolig och lärorik. Tio A4-pärmar räcker för ett tag. Så mycket blev det. Skrivit ut allt.

Skrivbordet är rörigare än på länge. Dator och innehavare behöver service och säkerhetskopiering.

Kläder ska lagas. Pärmar röjas och organiseras.

Tack för uppmärksamheten, så långt!

Bloggen ligger kvar. Kanske gör jag enskilda nedslag. Eller inte…


 
 
Berit E

Berit E

20 september 2015 19:42

Jag har verkligen varit en usel kommentator, senaste tiden. Dvs inte varit alls. Men jag läser. Och njuter av dina fantastiskt fina bilder.
Hoppas du återkommer, det känns inte alls roligt när gamla bloggvänner försvinner helt utom synhåll. Men visst ska du ta den paus du behöver. Fast något enstaka inlägg ibland… jo men visst! Det hoppas jag allt på. Och jag kommer att hålla koll. :)
Ser ju att både du och Husbonden använt sommaren väl. Jag är imponerad, och också glad för din skull, över att du orkar så mycket. Bådar gott inför den mörkare årstid som nu obönhörligen står för dörren. Snart. Själv ser jag inte fram mot den ett endast dugg.
Ha det nu riktigt bra!!!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

20 september 2015 20:36

Tack, snälla du! Snacka om usel kommentator... jag har varit ännu sämre! Och ibland tar livet vissa vändningar, o man upptäcker att något måste förändras. Du känner igen det, gissar jag? Därtill väntar några undersökningar... som jag hoppas komma stärkt ur ;-) Får se hur det blir med bloggandet, men om inte så har vi ju mail ifall det pockar på, vet du:-) Ha det så gott själv, du får nog en go vinter där i gröna rummet :-) Vi hörs.

 
Erika

Erika

20 september 2015 22:30

Till slut kommer man till insikt om livet. Har nog tänkt samma tanke som du, men inte kommit riktigt så långt ännu. Har inte gjort några inlägg på ett tag, kanske gör jag som du en vacker dag då vinden blåser lite lätt åt mitt håll, talar om för mig själv att nu är det bra.

Lycka till med göromålen. Hoppas sjukdom och annat elände håller sig borta från dig, och att du och husbonden får det trivsamt i ert fortsatta liv.

Allt gott till er båda. :)

http://allblogg-erika.blogspot.se

Margus

23 september 2015 22:13

Tack ska du ha, Erika! Ja, ibland får man bara nog. Antingen är det en paus eller så vill livet nåt annat med en. Vi får se vad som händer med våra liv. Och kan ju alltid höras via mailen när andan faller på. Ha det så gott, du också!

 
Elisabeth

Elisabeth

21 september 2015 21:20

Åååå vad tråkigt, men jag förstår...vi får höras på annat vis så klart

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

23 september 2015 22:15

Ja, det är klart vi hörs. Alla "vägar" bär till Rom, vet du :-)

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

7 oktober 2015 11:32

Jag tror du kommer igen med bloggandet ganska snart, har man skrivklåda så har man;-) Roligt att ha sparat allt på pränt, det har jag slutat med, men allt jag gör går över till den externa hårddisken -antar jag!
Tänk att vi hållit på i 8 år!

Ha det nu så gott under bloggsemestern.
Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

9 oktober 2015 23:13

Tack, Skogsfrun. Åtta år, ja - och dagligen. För det mesta iallafall. Vi får se vad livet har i beredskap :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

Av Margus - 14 september 2015 23:41

  Sparsörs Stenbro - i folkmun Öre Bro - byggdes 1829 över ån Viskan som nedströms rinner ut i Öresjö. Bron är kulturhistoriskt intressant och var en viktig del i äldre tiders nät av kommunikationsleder. Bron ingick i en del av riksväg 42. Den ...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015
>>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards