Fågelperspektiv

Alla inlägg den 25 november 2007

Av Margus - 25 november 2007 23:50

Dagens promenad klafsades fram i goja efter blötsnön som kom. Väntade till fram på dagen för att slippa halkan... men då blev det gojsigt istället. Undrar vilket som är värst... halka elller klafs? Klafs är nog bättre för livhanken.

Av Margus - 25 november 2007 22:38

Broschyren Rena smaker lockade i butiken. Snappade åt mig ett ex. Lät rent och enkelt på nåt sätt, lät husmanskost. Den handlar om smakbrytningar... det som alla proffs pratar om idag. Hur smakerna sött, salt, syrligt och beskt ska lyfta varann till oanade höjder...

Första titten i häftet blev till rena paradoxen, där var det ena konstiga namnet efter det andra, typ... quesadilla, mojto, tex mex red fusion chipotle paste, wrap tortilla, habanera, tequila salsa, red fusion spice mix, smoked chili och garlic...

Rena grekiskan! Kan inte hjälpas, jag tyckte det blev komiskt. Faller i rena skrattparoxysmer...;)





Av Margus - 25 november 2007 22:22

Kvällens titt i garderoben blev en riktig överraskning. Tänkte väl att det var så dags att prova. Och minsann, jag gick i de flesta av mina gamla favoritplagg igen! Jag bara gapade... va!? Kändes snopet på nåt sätt.

Har alltså fått en ny garderob... eller nygammal. Rena förtjänsten! Inga utlägg, allt ingånget och klart. Gamla trotjänare allihop.

Där var min älskade mockajacka (å, som jag använt den i alla sammanhang), bruna skinnjackan som sitter så snyggt, bruna mockakavajen (lätt och ledig) samt två kavajer i svart respektive glenncheck. De sistnämnda en aning tajta ännu men så är de lätt figursydda också.

Mockajackan var riktigt RYMLIG fast jag hade tröjan (!) på under. Tänkte väl att det skulle bli en väg tillbaka nån gång, och tolv kilo lättare var det alltså läge. Snacka om att GILLA LÄGET.

Av Margus - 25 november 2007 11:36

Harmageddon, Ragnarök, Domedagen, Världens ände, Jordens Undergång... kärt barn har många namn.

Den yttersta dagen, är den människors eller Guds verk? Är det vi som förstört planeten, eller är det Gud som tar tillbaka sin skapelse?

Hmmm...

Herren kommer för att samla de sina och för att skilja gott och ont, säger Bibeln.  

Vad tungsint, jag var idag då. Äsch, spekulerar lite bara. Fast jag orkar egentligen inte med det. Såg bara att det var Domssöndagen idag, gudstjänsten är på i köksradion och det ena gav det andra...


"Vinst och förlust är bror och syster" sa dagens ordspråk i min almanacka.  

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards