Fågelperspektiv

Alla inlägg den 9 november 2007

Av Margus - 9 november 2007 23:33

Skrev häromdagen att jag sjöng och gapade i bilen till låtar av Kim Larsen.

Har nu hittat honom på You Tube också. Där fanns mycket av och med honom, det var svårt att välja. Bjuder på denna = Jutlandia. Tänker särskilt på en barndomsvän med vilken jag bland mycket annat haft detta intresse gemensamt. Som vi har lyssnat och spelat in allt från Kim Larsen, lärt oss texterna och sjungit med. På danska (!), av alla språk.


Kim Larsen är något av nationalskald i Danmark. Fansen i Sverige och Danmark kan hans låtar utantill och sjunger med i hela texterna på showerna.

Av Margus - 9 november 2007 22:14

Såg Doobidoo på tv idag. Vår gamla idol Robert Gustafsson deltog. Egentligen lysande men han bidrog tyvärr, som så ofta, även med några dåliga s.k skämt ur genren "sex, fylla, kiss och bajs" vilket tydligen blivit bärande inslag i svensk så kallad "humor" numera. Det finns visst ingen riktig humor kvar.

Vi gillar Robert för det mesta. Vi upptäckte honom för länge, länge sen när han inlevelsefullt och genialiskt berättade sagor i Björnes Magasin. Oförglömligt!

Men hur mycket fylla och sex han än skämtar om nuförtiden kan ingen ta ifrån honom de riktiga stjärnskotten han bjudit på, som t.ex sjungandes O'boy i duett med Peps Persson på Skansen, dito med Martin Stenmark i Så ska det låta eller imiterandes Tony "jag ä inte bitter" Rickardsson på Idrottsgalan.

Här nedan en fullträff, alltigenom genialisk, proffsig och full av  äkta sångglädje från alla tre Martin Stenmarck, Anders Berglund och Robert Gustafsson i ett nummer från Så ska det låta.

Detta var nog det bästa programmet i serien någonsin med flera paradnummer. Vi har det på dvd.

------------------------ Tyvärr borttaget av You Tube ----------------------

Av Margus - 9 november 2007 21:30

Lugn dag.

Snöglopp och isvindar. Riktigt ruggigt. Ingen flyttning idag. Husbonden sov länge efter nattjobbet. Levererade rena och strukna gardiner till pappas lägenhet. Får sättas upp i morgon. Handlade på byn och fort hem till varma stugan.

Väninnans äkta hälft kom och lånade garaget för påsättning av sina vinterdäck. Fy fasen för att göra det utomhus...brrr.

----

Kanarierna var ute hela dagen. Vilka friskusar! Papegojorna kikade ut en stund men försvann lika fort in. Nymferna stack aldrig ut näsan ens.

----

Ingen tid för promenad idag. Inget väder heller för den delen... En sen middag, rallykotlett, snabbgrillad specialitét från Byhålans Chark. På kvällen intogs var sin budapestbakelse. Ångrade mig efteråt. Hade räckt med en halv för min del, kände hur grädden gled upp och ned i magen efteråt. NÄR ska man lära sig?


Av Margus - 9 november 2007 00:41

Oj, redan en ny dag!

Nu måste vi koja, men jag tänkte lägga in ännu en målning från mina "samlade verk"....;)

De här firrarna är en av mina favoriter. Den målade jag 1975 sittade i goaste fåtöljen med tavelduken i knäet, bra vid många detaljer och mycket pill.

Då anade jag verkligen inte att man på gamla da'r skulle ha både fiskdamm i trädgården och akvarium inne.

Tyckte inte så mycket om fiskar på den tiden... eller rättare... förstod mig inte på dem. Det är annat nu!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards