Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Margus - 3 oktober 2007 22:43

Dagsnotering från Vågen = 76,1 kg.

En total viktnedgång på nio kg sedan max-vikten.

Fyra kg har tappats sedan vandringsstarten den 8 augusti. (Två kg per månad.) Förväntar mig mer.

Resan tillbaka fortsätter men... det är ju samtidigt ett framåtskridande...(hmm ... knepigt...).


Den som för bok vet besked:

1.  Har minskat mellan fem och tio cm i omfång på olika ställen på kroppen.

2.  Har dragit in fem hål på livremmen.

3.  Har nu ett BMI på 25,4 (starten var BMI = 28,4).

Är nu snart under gränsen för övervikt! Förstummad och lättad.

Siktar egentligen på 70 kg (BMI 23,4). I första hand.


Are you ready boots? Start walking!

Av Margus - 3 oktober 2007 22:24

Protester nonchaleras i tv. Har vi censur i det här landet?

Nu blir jag på allvar bekymrad över tillståndet i Sverige. Var är journalisterna? Var är nyhetsbevakningen? Vad är det som händer? Har vi censur? Är det näringslivet som styr tv-nyheterna? Är det regeringen?


Orsak till min bestörtning är uteblivna nyheter om protester och demonstrationer i Frankrike och Danmark i går, tisdag 2 oktober.

I radions P1 hördes hela dagen uppjagade rapporter om stora demonstrationer i Danmark när Folketinget inne på Christiansborg öppnade för nytt arbetsår. Man kunde inte missa att det var något STORT som hände. Där demonstrerade 70 000 och runt om i Danmark pågick aktioner överallt. Elever la t.ex. ner sitt skolarbete i protest mot besparingarna i den danska välfärden.

Bakom aktionerna stod fackföreningsrörelsen tillsammans med politiska ungdomsförbund och elevorganisationer.

Även från Frankrike rapporterades om upprörda känslor när man bland annat föreslår höjd pensionsålder för statsanställda.


Väntar ivrigt på att detta ska spridas till vårt eget land. Men hur ska det kunna spridas om ingen rapporterar vad som händer. INTE ETT ORD I TV-NYHETERNA.


Själv missade jag sändningarna men ingen jag känner har sett nåt, och på svt:s webb hittade jag inget.   VA???

Man kan inte längre lita på public service i tv. Jag råder alla jag känner att lyssna på P1 där man får fullständig information. Än så länge....

I övrigt får man välja sina källor på nätet där man blir upplyst. Själv har jag nu lagt in Nätverket för gemensam välfärd i favoriterna.

Men dom som inte har dator då? 

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards