Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Margus - 2 oktober 2007 21:50

Ibland måste man ta hand om och se över sina skavanker. Med tilltagande ålder och tillkortakommanden blir det allt tristare. Men nödvändigt. Kallar det "Äldreomsorg på mig själv".

Har aldrig gillat att pysslat med mig själv. Anser det är slöseri med tid när det finns så mycket roligare saker att göra. (Tjejerna i reklamen som bor i duschen hela dagarna och smeker sig själva med salvor har jag svårt för, hi hi.)

Nagellack på tårna känns dock meningsfullt. Fötter ser ganska trista ut och lite nagellack piggar upp när blickarna dras mot golvet. Lite och lite för resten... jag drar på ordentligt. Två lager färgat lack och på det två lager klarlack. Då sitter det länge och tål vilket slitage som helst så jag inte behöver hålla på för mycket med egenpysslet. Lång väntan mellan torkningarna men det är EN kväll istället för flera. Det är det enda smink jag använder.

Bucklan längst fram på stortånageln är en s.k Spangeplatta som fotvårdaren använt mot mitt envisa nageltrång. Den har växt med tån hela vägen från botten till topp och det ska visst räcka.

Nu ska jag inte till fotvårdaren mer. Jag når ju ner till fötterna själv nu när stor del av magen är borta.

Av Margus - 2 oktober 2007 21:34

Lilla Huset saknade båt. Trots födsel och uppväxt på Västkusten saknades sådan bland inventarierna. Har länge sett dessa båtar i handeln och suktat. 250 kronor var ett erbjudande jag ej kunde motstå, så nu är Huset med Båt. En Älskad Båt, 35 cm lång.

Namnet BOHUS avgjorde saken. Mamma var från Bohuslän och som liten tillbringade jag många somrar med kusinerna i Uddevalla. Klart jag skulle ha den! Men priset är skamligt billigt. Jag kunde nog tänkt mig att betala 400 kr utan vidare.


Har dock blandade känslor vid tanke på barnarbetarna borta i Asien som sitter nätterna igenom och knåpar ihop grejerna. "Men vem är väl jag att vrida tiden rätt" (ett gammalt citat)? Så galen som världen blivit spelar det snart ingen roll vad man gör, allting blir fel i alla fall.

Köper svensk mat så länge jag har ett ett val och kan läsa det finstilta, fast jag vet att vi blir lurade. Någonstans har de ändå smugit in utländskt kött bara för att tvinga oss...

Så... jag la vantarna på den här båten, blunda, gapa och svälj.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards