Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av Margus - 29 oktober 2007 19:26


.... Skrämman här.

Talgoxarna roar sig med fågleskrämman som egentligen inte ser så farlig ut. Leende mun och guldbruna ögon...

Här är två i farten och hackar och gräver i Skrämmans klädedräkt. Vet inte om de gömmer fröer (vi har börjat mata lite lätt) eller om de letar material för att vinterbona holkarna med.


Till räkningsbetalningar med språng... och sen hoppas vi att servern är i gång.

Hej då, Bloggosfären.


Av Margus - 29 oktober 2007 19:17

Håhå jaja... är precis färdig med Reservdatorn som hade fått totalsammanbrott. Data-Gurun var här och gjorde ominstallation. Och det gick! Halleluja. Nu ska bara alla program in på den också! Det här är bara inte klokt.

Och bildprogrammet är inlagt på Den Store. Så nu kan jag visa bild på Den Skyldige (dvs. hökf-n). Så här ser han ut, rackarn som skrämmer våra fåglar halvt från vettet. "Blodnäsan" slog upp sitt gamla sår i går och blödde ännu mer. Först tog jag fotot, sen fick jag med håv ta in fyra nymfungar som var vettskrämda. Skulle nämligen på Hantverksamässa i Byhålan och jag kunde inte åka förrän alla var i tryggt förvar. Här sitter Den Phule på nymfvoljären.

Förstoringen är gjord från bilden nedan. Undra på att kameran hade svårt med skärpan när trädet var i vägen.

Och nu ska Bloggagratis jobba med nya servern. Passar mig precis för jag ska betala räkningar.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards