Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Margus - 26 december 2011 21:36

Smockade just ihjäl en av alla julflugor som tittar fram i den milda väderleken. De är inte så feta så här års, blir knappt några fläckar efter dem. Detta är ungefär vad jag orkar med denna annandagskväll efter utryckning på utryckning.

Fick bråttom efter frukost och fågelbestyr ty Husbonden hade beställt behandling med skyddsvax till nya bilen, Maos Lilla Röda. Lyckats få en tid på Annandag Jul - av alla dagar... Hade jag totalt glömt bort! Snopet, för min hjärna var helt inställd på lugn förmiddag i sakta mak. Så icke!

Snabbt iväg med två bilar, halvvägs till Borås. Hem igen för lite kaffe innan vi var bjudna till Vännerna på sagolik FISKMIDDAG (vanlig torsk, alltså inte lutfisk) - jösses vad gott efter julmaten!

   

Klicka för större bilder 

Efterlängtat att se Vännerna! Envetna förkylningar, den ena efter den andra - hos dem - har sabbat hela november och december. Sen fick vi dessvärre bråttom igen... Hem för byte av vatten hos fåglarna innan det släcktes där och sen iväg - halvvägs till Borås - för att hämta bilen också. Då gav lilla Sigrid upp. Hon lämnade walk over på den resan och stannade hemma för att sova. Den som ändå kunde gjort detsamma. Fast det var roligt att köra min lille gule igen... den var pigg som sjutton. Startade med ett wraooom och rev loss lite grus i rena glädjen. "Aha, du är bara inspirerad av filmen du såg igår", sa Husbonden.

Lyckligen hemma igen, hade vi retsamt nog missat tv-programmet om hockeylegenden 'Piiiter Foorsbööörg'. Själv är jag sååå trött att jag inte kan utnyttja dagens kvarvarande timmar till något vettigt. Övertrött, kallas det. Känt fenomen hos barn, fast jag är inte kinkig. Bara tom.

Hann faktiskt inte ens inspektera ägor och byggnader idag efter stormens verkningar. Det får bli i morgon, för nu är mörkret över oss och blåsten tar i igen. Håll i hatten.

Gissa vad Husbonden blev sugen på just nu... SKINKA! En köttälskare förnekar sig icke. Jag har varnat för det förut, nu känns det än angelägnare... i morgon blir det nåt med GRÖNSAKER. Så det så. För mig är julen slut, åtminstone vad maten beträffar. För övrigt önskas God Fortsättning på den kära Julen!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards