Fågelperspektiv

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Margus - 5 december 2011 22:09

Halkade iväg till sjukgymmet idag för självträning, enastående tillgång i offentlig vård (gratis när man ändå fått frikort). Ser det som en ynnest att under sakkunnig ledning få jobba upp det som förlorats, INNAN det är för sent, och slarvar inte! Denna gång är det allvar.

Jodå, lite snö på backen i morse minsann, synd bara att man missade själva snöfallet. Och vid vårdcentralen hade det flisats, skam vore det annars. Men icke på Byn i övrigt! Tror man att svaga och stappliga bara går till Vårdcentralen och inte behöver handla mat?

Husbonden servade med middag (lyckliga jag) och bakade sen saffransbullar och sockerkaka (lyxtillvaro).

       

Klicka för större bilder

En trivsam stund över Gudrun Sjödéns katalog vinter/jul 2011 vidtog, rysansvärt rofyllt och inspirerande. Beställer alltid katalogen och försjunker i folklore och allmogedrömmar med färgsprakande kreativitet i kläder och hemtextil. Nån gång kanske jag syr någon sådan skapelse själv, hoppas jag. Åtminstone kan jag drömma om det…

Här hade Sjödén låtit modellerna posera i Carl Larssons hem i Sundborn och det passar hur perfekt som helst. Tänk att de fick använda detta kulturarv för sin katalog! Inget stilbrott alls. Mycket Karin Larsson-inspirerad design! Sjödén kan sånt här.

Fast det kändes lite som helgerån när någon poserade halvliggande på Carl Larssons soffa. Jag kanske är överkänslig men det bekom mig lite. Ännu mer betänksam blev jag när man tagit sig för att BÄDDA OM Carl Larssons säng med sina egna hemtextilier! Absolut inget fel på stilen nu heller, men i alla fall… Tycker nog att hans säng skulle få 'vila i frid'. Är kanske dum, men… njaaa, vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta.   

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards