Fågelperspektiv

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Margus - 14 december 2011 22:49

Julparader, tomtegubbar, julkrubbor, julmarknader… det rör mig faktiskt inte i ryggen i år. Lilla Huset har inte heller planer på att ’julskylta’ – just nu. Det är ju ännu en tid kvar, vi får se hur det blir. Kanske beror det på att Stora Tröttheten slagit rot efter några intensiva dagar. Tre timmars sömn efter lunch krävdes efter gårdagens rusch. Är ganska trött på att vara trött… om jag säger så.


Dock är lilla grisstian på plats, den klarar jag mig inte utan. För vilken gång i ordningen den visas i bloggen vet jag inte, men ’kära barn’ har vissa favörer. 

Klicka för större bilder.




På tal om barn inser jag nu hur illa jag tycker om att små barn ska luras att tro på tomten. Varför ska egentligen barn uppfostras på en lögn? För att de har roligt? Inte alla, vill jag med bestämdhet tillägga. Det är faktiskt rent plågsamt att se storögt förfärade barn vid deras första möten med tomtefar.

Min aversion beror kanske på att jag som liten blev totalt skräckslagen av tomten (bilden). Så jag vet hur det känns. Fast det gick över. Familjen löste det så att jag redan tidigt fick spela tomte och dela ut klapparna. Har varken då eller senare uppskattat lögner.


För övrigt har bloggen fått lättåtkomliga länkar till filmkanal och hemsida i kolumnen till höger.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards