Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Margus - 21 oktober 2010 23:10

Snöglopp hela dagen. Husbonden lyssnade inte ordentligt på väderrapporten, han såg bara solarna på kartan och tyckte det var en särdeles bra dag att hämta fågelfröer på. På släpkärran!

Efter detta får man kanske skaffa en täckt dito… Bilen hann inte mer än iväg så började snöfallet. Som tur var stod leveransen inplastad färdig att lyfta på kärran. Hur det skulle gått annars med alla papperssäckar är en gåta. För snögloppet har fortsatt hela dagen och håller på än – nu som regn.

Nu ställer vi fram alla snöskyfflar Lilla Huset har. Som avskräckande effekt. Ibland hjälper det.

---------------

Ett hästgrin ska man väl klara av ändå… tänker jag, och tänjer på den stela läppen. Husbonden får svårt att hålla sig för skratt när jag övar på mimiken. Jag VEEET, det ser löjligt ut. Men jag kunde förr och tänker försöka igen så långt det går. Även om Husbonden håller på att tappa balansen av återhållet fnissande. Skojigt när man kan roa omgivningen ;-)

Han har ju gift sig med den som i femårsåldern kallades ”damen med gummiansiktet” av farfar. Min farfar var riktigt skojig, han kunde locka fram det mesta. Och… har man en gång haft ett gummiansikte så är det särskilt svårt att acceptera stelheten som drabbat. Så jag övar.


Och det går framåt… Fler och fler tänder syns när jag lyfter på överläppen. Nåja, nåt som ska föreställa lyftning i alla fall. Börjar också kunna dra ner underläppen i mungipan så att nästan alla undertänder syns… i alla fall de jag har kvar ;-)

Ögats underkant som hängt lite är åter på plats. Det sluter nu tätt mot ögat som det ska. Åtminstone större delen av dagen;-) Inte så pjåkigt. Det är fem veckor sen ansiktsförlamningen slog till. Fem lååånga veckor.

Kan också blåsa upp kinden med luft utan att det pyser ut i mungipan. Någon undrar kanske varför man ska kunna detta. Blåsa upp ballonger t.ex. Ett friskt ansikte kan göra många miner och rörelser som man inte tänker på - förrän man förlorar förmågan. Allt är bra för något, om än aldrig så lite. Och blåsa upp kinderna, det kan i all fall inte hästar.




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards