Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Margus - 20 oktober 2010 21:58

I kväll är jag liksom uppfylld av myndighetsmissbruket i Marks kommun med familjehemsbarnen som visades  i Uppdrag Granskning. Det är inte måttligt vad kommunen skämt ut sig inför hela svenska folket. Med okänslighet, inkompetens, feghet, prestige, idioti...  och you name it.

Familjehemmet som fråntogs barnen utan förvarning och samarbete har stridit i ett år mot myndighetsmissbruket. Själv har jag tidigare bara hört spridda nyhetstexter om ärendet men nu fick man ett sammanhang. Här har Uppdrag Granskning gjort en stor insats... som vanligt.

Mamman i familjehemmet har sedan ett år tillbaka både BLOGG och HEMSIDA för den som är intresserad. Hittade dem i kväll där jag följde en länk och sände ett mail till Marks kommun med uppmaning att för en gångs skull tänka på barnen och låta dem få en chans till ett harmoniskt, balanserat och värdigt liv. Hoppas Marks kommun får många mail...

Enligt Uppdrags Gransknings blogg förbereder sig Marks kommun på anstormning, man planerar t.o.m att öka bemanningen i växeln. Hoppas de får det hett om öronen. Programmet är ännu inte ute på svt Play i skrivande stund, men det blir snart.

-----------

Medborgare, vi får aldrig luta oss tillbaka och tro att allt är klappat och klart en gång för alla! Det finns mycken ruttenhet i vårt land. Makt korrumperar. Demokratin måste försvaras i varje ögonblick och myndigheter ska kontrolleras. Journalister måste hänga på och informera oss så att vi kan hjälpas åt med påtryckningar. Ingen i den kedjan får nånsin slappna av. Då går det som i Marks kommun, vilken bara är ett av många exempel.

----------

På tal om övergrepp och missbruk ska jag apropå dagens storblaffiga annons här på Bloggplatsen där annonsören tillåts att i min text självsvåldigt markera gula länkar som hänvisar till "köpställen" ska bara framhållas att jag alltid använder söktjänsten HITTA.SE när jag letar folk och företag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards