Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Knockad igen, och ett vansinnigt projekt

Av Margus - 16 maj 2012 22:46

Fruktansvärda syner på kvällens Rapport om stackars noshörningar i Afrika som tjuvskjuts och sen omtumlade vaknar upp ur narkos med stora öppna sår efter att ha fått halva ansiktet bortopererat. Människan igen… ”Skapelsens Krona”… HA! Vilket avskum vi är. Vi har många synder att be om förlåtelse för. Det var det jävligaste jag sett! Undrar hur min natt blir efter denna syn. Nej, jag sprider inte de hemska bilderna här.


Satt just och kände mig rätt bra när Rapport för omväxlings skull hade visat flera positiva nyheter. Bland annat en ny rapport som visade att hemlagat i kommunerna ger billigare och bättre skolmat. Det finns hopp, tänkte jag då. Sen drog det på i vanlig stil med den ena knockouten efter den andra. Jag vill stiga av den här Världen nu.


Snacka om vår skuld till Tredje Världen efter kolonialtidens utsugning av Afrika... den utsugningen tar ju aldrig slut, den bara fortgår och fortgår... Och när man ser vad Monstret Människan är i stånd till så vet jag inte vilket som är värst, då - eller nu. Ett är dock säkert, och det är att Fria Otyglade Marknadskrafter är människans värsta påfund. Under den parollen anses vad som helst 'tillåtet'.

          

Nu måste jag pigga upp detta dystra inlägg med Grannbyns Osannolika Spektakel, det Smurfblåa Stationshuset som jag tidigare visat i bloggen. Nu med regnbågsfärgade 'rymdbumlingar' som placeras på taket. Arbetet pågår som bäst, men snart är det invigning. Gissar att det blir mediautrymme då. Och att turisterna vallfärdar hit. Nåt liknande finns nog inte i hela Sverige. Husbonden och jag funderar på att nån gång ta tåget för att se det från turisthåll.

Många tycker mycket när det gäller denna skapelse. Det är för och emot. Märkligt nog har jag ingen synpunkt i frågan. Anser nog att det är kul när någon vågar göra nåt vansinnigt och annorlunda.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

17 maj 2012 19:35

Ja det var nog bland det värsta jag sätt, kunde knappt titta på den stackars noshörningen, det hade ju varit humanare att skjuta den, för den kan ju aldrig överleva. Trist med lessonen, men såna är de och det kan de ju inte hjälpa!!!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

17 maj 2012 22:21

Man ska bara inte titta på såna inslag. De varnade ju för läbbiga bilder, och jag satt och kikade mellan fingrarna för att hinna blunda. Jag hann inte!

 
Ingen bild

Väninnan

18 maj 2012 11:30

Klarar heller inte av att titta på mänsklighetens grymhet mot helt aningslösa djur. Jag brukar få mycket att göra i köket när det varnas för sådana inslag.
Vad lessonen beträffar är det något annat. Grymt det med kan man tycka, men där ligger det på ett annat plan. Det är ett beteende som för dem troligen är naturligt för överlevnaden. Att ha ett ställe att lägga sina ägg, föda upp sina ungar och se till att deras släkte inte dör ut. Eller…? Rätta mig om jag har fel.

Margus

18 maj 2012 21:19

Precis. Lilla Gertrud såg mycket nöjd ut när hon fixat en "ledig" boplats. Inte ett dugg skamsen. Skulden vilar på oss som var optimistiska och ville väl. En läxa man aldrig glömmer. Tack och lov har nymferna lite kort minne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards