Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Margus - 12 oktober 2010 21:04

En dag i långsamhetens tecken - trodde man. I jubileumsyran från gårdagen glömdes sånär dagens inbokade besök hos dietisten bort, men bara sånär. Iväg kom man för att diskutera nya fyndet av något förhöjda kolesterolvärden (det också, alltså!). Vad var det jag sa... detta urartar till sjukdomsblogg...

Blodfetter ska i och för sig tas på allvar, men jag vägrar börja med ännu en medicin innan jag rådfrågat sakkunskapen. Rätt tänkt, visar det sig. Dietisten kikade på delvärdena (triglycerider, LDL å sånt) och konstaterade att jag borde klara detta med kost och motion.

Samt med växtsteroler. Becel pro.activ är en produkt jag direkt nappade på. En liten flaska drickyoghurt klarar jag lätt att klucka i mig dagligen. Denna dos fungerar bevisat SOM MEDICIN FÖR ATT SÄNKA KOLESTEROLET.

Trodde naivt nog att detta skulle finnas även hemma i Byn... ha ha ha. Glöm det. När det gäller specialgrejer är och förblir orten en BYHÅLA. Undermedlet skulle förstås inköpts när man ändå var i Grannbyn. Bah...

Eftermiddagen ägnades åt efterlängtad utslockning i fåtöljen - Husbonden tog soffan! Jobbigt med jubileum, men nu dröjer det tio år till nästa. Å Kära Husbondens vägnar tackas härmed för snälla grattishälsningar!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards