Fågelperspektiv

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Margus - 19 oktober 2010 21:58

Fel att gå på PRO:s möte igår. Tänkte pröva de skadskjutna vingarna så jag inte blir folkskygg på kuppen. Bland en hoper andra ’halta och lytta’ skulle det väl gå bra, sa jag till mig själv. ”Upp flyga orden, tanken stilla stå”…

Förlamningen är och förblir en hämsko. Och tröttheten är enorm, det märks när man försöker uppträda normalt. Utflykten straffade sig, trött där och ännu tröttare idag. Konvalescens i hemmet ännu ett tag. Och här finns att göra…


Behov av ommöblering i bokhyllan tornar upp sig. Många nya böcker från i somras ligger i högar på bord och bänkar medan bokhyllan ståtar med böcker jag knappt öppnar numer. Tufft jobb väntar där. Trött vid blotta tanken. Dock lika trött av att se högarna runt om. Vilket val!


Har ägnat några trötta kvällar till att sortera i pappershögar. Värst vad de växer fort. Sånt blir man inte piggare av, kanske när skrivbordet är rent. Bort med allt som tynger själen.


Äntligen gott väder några dar – milt och regnigt. Precis när jag släpat ner vinterjackan efter frostnätterna kom mildvädret tillbaka, men nu varnas för snö istället. Så håller det på. Bra att jackan kom ner i tid, en trasig söm i fodret ska lagas. 

Av Margus - 19 oktober 2010 20:50

Ha! Nu vet jag hur dom ska tas!

Talar om fridstörarna som ringer till NIX-registrerade hemnummer i villfarelsen att den enskilde företagaren är tvungen att ta emot företagssamtal i hemmet - som ett laglöst villebråd. Men inte nu längre. Nu tar vi dem.

Mycket nöjd med dagens test. Tipset sprids här till andra i samma situation.


Samtalet:

- Hej det är från XXXXXXXXXX och jag söker Husbonden.

- Jaha, och vad ringer du om? (hör ju direkt när det är försäljare)

- Jo, han har startat företag här för ett tag sen.

- Jag vill bara upplysa om att du just har ringt ett NIX-registrerat nummer.

- Nej, jag har ringt till firman XXXXXX som är samma juridiska person.

- Nehej, det har du inte. Den firman har inget telefonnummer.

- Jo, men jag har en uppgift från Skatteverket här.

- Nehej, det har du inte. Skatteverket lämnar inte ut några telefonnummer.

- Jaha, nähej… ähum.. har fått en lista här, hrmm… Ja, då får jag be så mycket om ursäkt och noterar detta. Jag ska inte besvära något mer.


Där satt den! Har ruvat på detta en längre tid, så att säga finslipat argumenten.


Skatteverket och Bolagsverket lämnar inte ut varken personuppgifter eller telefonnummer. Om man inte har något telefonnummer till lilla firman och aldrig annonserar så har firman INGET KÄNT TELEFONNUMMER.


Tusentals telefonförsäljare luskar alltså fram telefonnumret på egna halvskumma vägar. Och DOM VET – eller bör veta – att numret är NIX-registrerat, men STRUNTAR I ATT RESPEKTERA DETTA. Det är förbjudet och borde gå att anmäla, men jag tror det räcker en bit med att anlägga moteld direkt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards