Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Margus - 27 oktober 2009 21:08

   När jag ändå tappat tråden för dagen satte jag mig till vila i TV-soffan. Drömde att jag smaskade i mig en JAPP - från början till slut, njutningsfullt och lääänge. Mmmm, väldigt gott. Papperet prasslade läckert och allting. Trodde väl att jag skulle vara störtsugen på en sådan när jag vaknade, men nej... faktiskt helt nöjd! Ett kalorifattigt sätt att njuta choklad på. Nya erfarenheter hela tiden. Efter detta "energitillskott" var det dags att byta vatten och låsa för fåglarna, rasta hundar och dra igång röjningsprojekt nummer två: fler pärmar.

----------------

Nu längtar jag efter att sossarnas kongress ska starta 10.15 i morgon, onsdag. Högintressant. Efter denna hoppas jag att Mona får drag under galoscherna och tuffar till sig. Enligt kvällens Rapport menar varannan svensk att det borde förbjudas att plocka vinster ur friskolor. En majoritet av oppositionens (röd-gröna) väljare anser att det ska vara förbjudet. Skrattande    Ja, då återstår bara att välja rätt på valdagen om ett år.


Av Margus - 27 oktober 2009 13:55

Kalasvackert väder idag. Men plötsligt vet jag inte vad jag ska använda dagen till...Förvånad


Planeringen föll ungefär när reparatören kom för att fixa garagets luftvärmepump. Det strulade för honom, han ringde och väntade svar på telefon, tiden gick... jag fick passa, bjuda på kaffe, trevlig och serös var han och hann även med att kolla inne-luftvärmepumpen som inte är helt ok.

Det slutade med att han fick lämna pumpen i garaget med alla trådar hängandes, dom hade skickat med honom en felaktig fläktmotor (fel märke Tyst). Återkommer nästa vecka för slutförande, tack för kaffet och ajöss.... Glad blev jag att det är ETT GARANTIJOBB mitt i alltihop.


Och när han åkt hade jag helt tappat tråden... Vad var det nu jag skulle göra? Och här går jag och letar...Obestämd...efter min tappade tråd. Medan solen skiner sitt allra vackraste. Nå, jag kommer väl fatt mig vad det lider.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards