Fågelperspektiv

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Margus - 5 oktober 2009 20:39

De nyanskaffade nymfungarna mår fint. Var just ute och kikade innan ljuset släcks och nu äter dom. Gänget har ägnat dagen åt att svinga sig i trapetserna och pröva alla sittplatser i sin nya bostad. Troligen är de uppiggade av allt fågelliv runtomkring. För vid middagstid utbröt fullt tumult i fågelhuset...


När jag kom in på middagskoll flaxade nymfer överallt i hela fågelhuset. (Tack Gud, för att vi har dörr mot trappan till loftet.) Ja, det var inte nykomlingarna som var lösa... utan våra gamla. Gallerdörren var oreglad! Lätt gjort när vi har magnetlås också (vi har glömt det förr). Nya rutiner för koll och dubbelkoll stundar!


Nyfikenheten på det nya gänget hade lockat ut dem och när flera tunga nymfer landar på gallerdörren samtidigt duger inget magnetlås. Upp for alltså dörren under kackel och skrik. Tre nymfer hängde på lessonburarna, två var i krukväxterna, andra var i kanarieavdelningen och somliga var överallt! Östen var så trött av ståhejet att han dråsade ner på mattan (lättfångad).


Och Sussie... stackarn, hade fastnat med stjärten i flugremsan (fniss... vilken syn). Hon lyckades slita loss flugremsan och flög med denna dinglande efter sig tillbaka in i bostaden, men flugremsan fastnade i lövverket och där hängde hon. Hihi... och stackars... ojojoj (blandade känslor inför denna komik).


När jag hjälpte henne loss rök förstås åtskilliga stjärtfjädrar (AJ...!!) men loss kom hon och jag stod där med klibbremsan i händerna. Och nymferna fortsatte flaxa medan jag nödtorftigt tvättade av klibbet. Nå... till slut var alla insamlade och dörren låst. Puh... Inga döda punkter här.

Av Margus - 5 oktober 2009 15:51

     

"Min livsregel är väldigt enkel.

Jag går upp om morgonen och till sängs om natten.

Däremellan håller jag mig sysselsatt så gott jag kan."

 

Cary Grant       

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards