Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Margus - 26 oktober 2009 21:08

Öm i axlarna efter allt rivande. Har rensat ur pärmar med dokument efter mina bortgångna föräldrar. Mamma dog 2005 och pappa 2008 och jag skötte räkenskaperna för båda mot slutet. Nu var tiden mogen och det fanns mycket papper att göra sig av med. Deklarationer, kontoutdrag och ... you name it. Döda personer kan inte åtalas, alltså måste man inte spara allt i fem-tio år. Är man död så är man.

Tänk om man kunde avsluta sitt eget "pappersliv" lika enkelt, bara riva och slänga istället för tynga ens tillvaro. Ser nästan fram mot det... nä NU skämtar jag, faktiskt;-)


Pappas gulnade pensionsbesked från 30-talet låg också där, på styv kartong och seriöst formulerat nästan som ett gammalt aktiebrev. Högtidligt sägandes att detta var något mycket värdefullt. Annat är det nu... när Folksam med ett pennstreck halverar ersättningsbeloppen för begravning. Pappas hela belopp betalades i alla fall ut ograverat, men så var det inte Folksam heller. Med ens fick jag tre pärmar lediga, vilka kommer väl till pass för en hamster.


För övrigt höras grodorna ihärdigt kväka om natten vid fiskdammen i det milda vädret.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards