Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Margus - 7 oktober 2009 14:08

Plötsligt händer allt på en gång. Killen som rättade till nocken kom samtidigt med elgubbarna som bytte mätarskåpet. Och... häpp... precis när vi skulle sköta fåglarna bröts strömmen för en timme. Pippisarna har alltid mat kvar och solen sken in som ledljus. Började med allt man inte behöver el till. Vattenbyte, diskning och fröblåsning fick vänta. Och kom jag faktiskt ihåg att sedan flytta fram tiden på våra ÅTTA tidur!

Byte av mätarskåp -  se bara på det gamla!  


Nya mätarskåpet på plats INOMHUS   Guud, så skönt att få in mätarskåpet på insidan. Och så snyggt det blev. Se bara på det gamla...!! Detta har vi längtat efter länge. Nu kan inga bovar bara sticka in näven i det och mörklägga hela gården. Och vi slipper felsöka utomhus i snöstorm eller ösregn. Automatsäkringar och jordfelsbrytare, kan veta. Dessutom omfattar brytaren även garage och verkstad - efterlängtat det med.

Narr på nocken vrider saker och ting rätt  

Och nocken... den hade bara vridit sig. Värre var det inte. Hur det gått till kan ingen fatta, men nockpannorna täckte till slut inte takpannorna och det har regnat in på det underliggande gamla spåntaket länge nog. Äntligen är det tillrättat inför kommande vinter. Drar en lättnadens suck.



Mitt i middagen kom Posten med leverans från foderbilen.se. Vi prövar nu Eukanuba till hundarna för det gamla Robur smular så hemskt. Posten har fått mer att göra med all e-handel. HURRA, för oss på landsbygden! Det kan betyda att vi får ha LANTBREVBÄRARN kvar. Jag bidrar på mitt sätt med internetköp. För igår kom även BOKEN som jag beställt. Återkommer till den "för nu är min tid ute". 


Ikväll skippar jag tyvärr mötet med vår nybildade Fotoklubb. Intressekonflikt... INOM MIG, vill säga. Jag väljer istället Kyrkans samtalsgrupp Det Goda Samtalet där ämnet för kvällen är "Vem är Gud". Det ni...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards