Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Margus - 29 oktober 2009 21:03

En retsam mus gnager i väggen. Den ger sig inte ens när man bankar ihärdigt tillbaka. Däremot far hundarna i taket! Lugnast att låta bli och invänta den tysta men obarmhärtiga giftdöden.


Från datorn hålles bra uppsikt över akvariet, där det nu är riktigt livat. Bara att vrida lite på huvudet. Ett fantastiskt skådespel att följa alla nyköpta fiskbarnens liv och leverne. De har en glupande aptit och det verkar (peppar peppar, ta i trä) som om vi fått ordning på mikrobiologin med den nya renaren. Efterlängtat.


Disigt, grått och rått hela dagen. Höll mig inne och följde sossarnas kongress lite på tv:n. Ibland är det skönt att inte vara så himla duktig jämt. Bara mysa med hundarna i tv-soffan. Braskaminen puttrade hemtrevligt. Tur man har marksända tv-kanaler på vanlig antenn, ty...


Satellitkanalboxen har gett upp. Totalstopp. En tv-reparatör konstaterade att det inte var mottagningssignalen. Döm om vår förvåning när Canal Digital telefonledes erbjöd en utbytesbox på garantin (den är FYRA år...!!). Ja, de försökte förstås prångla på oss en HD-box för 1300 kr, men nähähäedå... det går vi inte på. Vad ska vi med all extra skärpa till? Varför ska vi se bättre på tv än vi gör i naturen?


Nej, nu har jag så ont i mina torrsprickor på tummar och pekfingrar så jag går och rakar resten av benen, hehe. Tar det i etapper. Gjorde underbenen i förmiddags, nu tar jag resten. Tittar även till mina nya gröna jeans som jag färgade idag. Lyckades iallafall med att inte få dem för mörkt gröna.


Fasen... nu gnager mössen igen. Blundar med öronen och går raka vägen till badrummet. Ajöken.





HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards