Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Margus - 17 oktober 2009 22:23

   Nä, nu reser sig håret nästan i nacken på mig av förtjusning. Här kommer man hem från en föreläsning av Jörn Svensson (V) i Grannbyn där jag dessutom kom i åtnjutande av en sån där vacker röd stjärna som Peps har i kepsen. Och så får man se härliga Sissela Kyle i Här är ditt liv! En göteborgare som bott i Haga (som jag skrev om häromdan) och därtill varit Trotskyist...!! Man blir ju rent lycklig.


Ja, den där stjärnan ja... Frågade bara stillsamt (i och för sig längtansfullt) bäraren var man får tag i en sådan. Han berättade om Ung Vänster på Internet och jag nöjde mig med detta besked, men så kommer han tillbaka senare och bara GER den till mig... rätt upp och ned bara. "Du kan få den, jag har fler hemma." Va...?! Och sen Sissela nu i afton. Det är mitt recept på en lyckad dag.


Skippade alltså Fotoklubbens fototräff i naturen. Vem kan motstå förre riksdagsmannen och EU-parlamentarikern Jörn Svensson, därtill en av landets viktigaste ideologiska debattörer, på endast två mils avstånd? Inte jag. Fotoklubben skulle ut på temat "Att se mera" men jag undrar om det de såg slår den himmel jag såg i kväll. Saknade bara den uggla jag såg en annan kväll som avtecknade sig som sammetssilhuett i just dessa träd.

  


Jörn Svensson talade bl.a om behovet av en reformering av EU:s struktur, lärdomar från kreditkrisen där "den enes skuld är den andres tillgång" med mera på det temat.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards