Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Margus - 27 november 2010 23:30

Andlöst överväldigad och förstummat gripen, så till den grad imponerad… jag finner inte ord… Har nämligen fått ögonen på en HÄSTKONSTNÄR vars verk hela världen bör se.

Heather Jansch gör skulpturer av drivved, så vansinnigt fantastiskt vackra och verklighetstrogna. Hästar som springer, hästar som hoppar, hästar som umgås… ja, även någon kronhjort finns med.

Bloggens besökare rekommenderas att besöka hennes hemsida för att se bildspelen på de underbaraste skapelser. Titta både på large works och small works. Dristade mig till att låna en mindre bild bara för att väcka intresse. Hoppas ingen hänger mig för det.

--------------------- 

Kölden håller oss i ett gastkramande grepp. Inte mycket annat att göra än brasor och åkarbrasor. Adventsstakar och stjärnor har kommit upp – även i fågelhuset. Kikade lite på islandshästarna i Globen och bevittnade tårögd deras framfart i såväl tölt som flygande pass. Det är sååå mäktigt - jag blir tagen.

Tack vare surfande på nätet om islandshästar hittade jag småningom av en slump till Heather Jansch.

------------------- 

Slogs idag av påflugna uppmaningar på hotmail och facebook. T.ex när inkorgen på hotmailkontot var tom: ”Oj, din inkorg är verkligen tom”… följt av en massa råd om hur man skulle få mail i den.

På facebook möttes man av ’skaffa vänner… leta vänner’ i all oändlighet. Och när man loggar ut kan man inte missa budskapet: När du loggar ut – håll kontakten via mobilen.

Dagens unga ges bilden av att det måste vara FRUKTANSVÄRT ATT VARA HÄNVISAD TILL EGNA TANKAR. Stackare.


Näe, tänker verkligen inte aktivera mig där, men det händer ju att man hittar en facebookadress (alla ska ju vara där numera både företag och tv-program osv…) som man inte kan se förrän man blivit medlem. Dagen ägnades även åt att skapa en hotmailadress för medlemskap på facebook. Bara just därför.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards