Fågelperspektiv

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Margus - 19 november 2010 22:59

Flashback med lyckokänsla i kvällens Doobidoo… det räckte med en liten, liten snutt. - Åååh, det är våran låt! sa jag med tårade ögon.

Året var 1985 - och det var sommar - när Husbonden och jag fann varann. Vi dansade ofta till den här, skrålade och sjöng som pånyttfödda tonåringar (på 35 år) så att fastighetsskötaren ropade upp till 3:e våningen att vi skulle sänka steron när det dånade ut över hela bostadsområdet. Herregud… det är 25 år sen!


Blev bara tvungen att leta upp den med ens - och här är den… Life is Life med Opus. Denna inspelning – med bästa ljudet - är från 2009. Originalet från 1985 ligger HÄR.

Av Margus - 19 november 2010 22:06

Tvättdag i Lilla Huset som kokade när jag väl fått upp ångan i kaminen. Det var 24,9 grader inomhus – innan det vände åt rätt håll igen. Trevade mig fram mellan väldoftande lakan för att fylla på ved i brasan. Det torkade lika fort som nästa laddning tvättades.


Städade samtidigt för marsvinen, körde ut skräpet till parken och hämtade ved när jag ändå var på tårna. Längesen jag kunde vara igång sådär och… ja, det kändes finemang.


När ändalykten äntligen slogs ner för vila efter lunch pustade hundarna ut och stensomnade framför tv:n där Kunskapskanalen malde på med folkpartiets kongress eller vad det var - bra sömnmedel. Västgötarna hade haft fullt sjå som arbetskontrollanter – en syssla de behärskar till fullo. Man har ständigt två par ögon i ryggen - fasen vet om de inte tar tiden också…


Råkade händelsevis zappa över till 3:an där en amerikansk show just då – och inför en storögd studiopublik - demonstrerade hur tarmsköljning (!) går till, detta populära påfund. ”För första gången någonsin i tv!!!” Herregud, vad hittar inte folk på i sin jakt på upplevelser… Ska tydligen driva ut gifter ur kroppen. En i publiken hade visst gjort det 21 gånger... suck.

   

Hittade den här bilden i en reklamruta (för vad vet jag inte) på en sajt på nätet. Tyckte den var kul - för att jag älskar hästar förstås.

Man skulle visst räkna hur många hästar man kan se i den. Först ser man inga, sen när man verkligen SER dem framträder de hur tydligt som helst.


Önskar alla bloggbesökare en TREVLIG HELG - snö i faggorna...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards