Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Margus - 3 november 2010 22:39

Jo, hon har försvunnit på den gamla klassiska Kanolds Eucalyptus-Menthol. Man får ändå vara glad att halstabletten fortfarande finns i butikshyllorna, bedrägligt lik originalet men… mig lurar dom inte.

Vid närmare studier visar det sig att påsen ändrat utseende ett par gånger. Moderniserats ska det väl kallas... Men helt i onödan, menar jag. Ska det vara nostalgiskt så ska det.

Från början stod det ÄKTA ovanför namnet. Sjuksköterskan i vit stärkt mössa, blågrå klänning och förkläde behölls ännu en tid (se nedan så fin hon var), men nu är även hon ”moderniserad” till… jag vet inte vad. Synd.

            

Från begynnelsen till nuvarande (klickbara bilder)

  

fast... undrar om inte burken var allra först...?

Kanolds Eucalyptus hörde tillsammans med Kungen av Danmark till hemapoteket i min barndom på 1950-talet. Eucalyptustabletterna skulle därtill lösas upp i rykande het mjölk vid förkylning. Det där med varm mjölk växte jag fort ifrån, men tabletterna smakar fortfarande lika gott.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards