Fågelperspektiv

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Margus - 13 november 2010 21:29

- Tack snälla du för hjälpen!

- Det var inget, det är så 'roligt' (!) att vara med dig och arbeta, sa Husbonden med pillemarisk min.

Vi frostade äntligen av frysen i köket och jag hade nog märkt att han lett i mjugg över mina utbrott när det rann på som värst.


Var nämligen högst irriterad över MITT oplanerade infall med avfrostningen. Jag formligen HATAR att inte ha praktiska lösningar på viktiga moment, som nu - att fånga upp spillvattnet. Minns att jag hade nåt bra förra gången det begav sig, men nu var den idén puts väck.

- Men VAD hade jag förra gången? Jag VEET att det var nåt bra. Så där sprang jag hysteriskt omkring och tittade i skåpen efter detta ’något’ - när det redan börjat rinna. Golvet blev vått, isbitarna hoppade omkring och det var klart att det rann in under frysen också…! Tillräckligt med trasor hade vi inte heller… fort fram med dem. ...Men VAD hade jag förra gången?

När krisen var ett faktum fick det bli en balja vilken som helst, och den nådde inte ens in under pipen där det rann. Husbonden slet fram en liten rostfri flat skål för att leda vattnet till baljan, och när den ideligen föll ned ställdes ett kastrullock på tvären som stopp... SNACKA OM DÅLIG LÖSNING. När det väl rann på fick det duga, men varje gång man kom emot baljan rasade arrangemanget. Och hela tiden muttrade jag irriterat ”Så här ska man inte behöva ha det”.

     Klickbara bilder

Nåja, det blev avfrostat. Och tack vare Husbondens ingripande slapp vi torka hela golvet, det var ju bättre än inget. Har fortfarande inte kommit på ’det bra-iga’ jag hade förra gången. Men jag lovar mig själv att… till NÄSTA GÅNG ska det vara löst.

---------------------

Äntligen fick man nåt vettigt gjort. För övrigt vandras det mellan väggarna i Lilla Huset i en tämligen enahanda tillvaro. Vilar upp mellan vårdresor och förkylning med slitsam hosta. Grimaserar i spegeln då och då. Kokar hundmat, kör några maskiner tvätt, sprättar upp post, sorterar papper, slänger gamla tidningar som hotar svämma över bord och bänkar, lagar mat, diskar, vilar, hostar... Dagarna är korta... November är återhämtningens tid.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards