Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Margus - 17 november 2010 22:03

Morgonen var vit av rimfrost och sex minusgrader kall. Man kan inte säga annat än att vädret växlar väldigt. Hänger knappt med i svängarna. Kände efter och fann att humöret var gott, ja... faktiskt lite upprymt. Den känslan har jag längtat efter.

Lyckoruset vårdades ömt hela dagen allt medan kaminen hölls het i råkylan. Bestämde mig tidigt för att jag faktiskt skulle ta mig till Kyrkans Samtalsgrupp på kvällen. Föresatsen höll hela dagen och jag kom iväg också. Prövar mina skadskjutna vingar i olika sammanhang, och det håller. Trevligt folk och vänliga samtal.

Träffen inleddes i kyrkan med stilla Andrum till meditativ musik. Kunde varit riktigt rogivande om inte kyrkbänkarna varit så förtvivlat ogästvänliga. Rena tortyrredskapen för min rygg, men man får gilla läget. Det uppvägdes något av den goa värmen under bänkarna. Gôtt, när det isar på ute.

  

Har hört att kyrkbänkarna ska bytas mot stolar, vilket behövs om jag ska gå till just den kyrkan fler gånger. Träffen fortsatte med föredrag och bildvisning från Israel i församlingshemmet. Halvintressant, 'sjuka ögat' var trött - men ryggen fick åtminstone vila på bättre stolar. Vid hemkomsten till Lilla Huset i kvällningen hade vädret svängt till mildgrader. Så håller det på...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards