Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Klumpedunsans dag

Av Margus - 4 december 2008 18:39

Lilla Husets invånare gav sig av för att shoppa i La Stada. Nä, nä, ingen julfrossa, bara sedan länge kända behov. Hade just uppbådat den lilla lust som krävdes för att lämna hemmets trygga vrå trots varningar om morgonhalka och hann precis inhandla tre behåar och nio trosor, favoritmärken allihop, innan det strulade till sig…


För att alls kunna fortsätta krävdes toabesök och något i magen. Köades för två kaffe och wienerbröd. Väl komna på plats stjälpte jag kaffe över hela mig… samt i kassen med inhandlade underkläder! Dumma mugg! Vi dricker gärna kaffe i muggar men föredrar ÖRON på dessa. Hur håller man en varm och tung kaffemugg utan öra? (Man borde stämma cafeterian för såna muggar, grrr...)


Ingen återvändo. När våt-och-kall-känslan infann sig, kaffet låg på golvet och stolen var våt travades vidare i jakten på vinterjacka till Husbonden. Gissa vad… shoppinglusten var borta! Med två våta fläckar på jeansens (tack-och-lov svarta) lår, en gigantisk fläck över hela framsidan på min tröja (tålig även den) samt vita t-skjortan under den... var lusten puts väck.


Och dambutikerna sen… det var ju evigheter sen man var anorektisk tjugoåring… att nu bara TITTA in på tunna och nätta småflickskläder, för att inte tala om provhytters speglar och avslöjande ljus, får en i vanliga fall att känna sig både stor, fet och ful. Nu blev det än värre. "Se, där går klumpedunsan som spillt ner sig".


Inte blev det bättre av att stöldlarmet tjöt när vi lämnade nästa butik och allas blickar vändes mot klumpedunsan med spillfläcken… Vi hade inte rört en pryl…!!! Expediten var van "sånt händer varje dag" och försökte hjälpa till att reda ut vad som larmat, "kanske nåt gammalt klisterlarm…". Men klumpedunsan med spillfläcken kände inte för att strippa inför allas blickar så vi tackade vänligt och drog vidare.


Husbonden fann sin jacka. Stöldlarmet pep igen. Ny vända inför publikum. Ungefär där fick jag nog.

Som tröst inköptes lille Bumbi som sände snälla blickar från sitt skåp. Blickar jag just då behövde.

Och sen HEM… för tvätt av både ett och annat medan Bumbi bekantar sig med gelikarna i bokhyllan.

Det dröjer nog till nästa shoppingrunda.

 
 
Ruth

Ruth

4 december 2008 21:01

Vilken otursdag, jag vill tro att det var skönt att sätta nyckeln i dörren och få komma hem till tryggheten. Tycker det piper väldigt ofta när man går i olika affärer, skämmigt, folk om kring en kan ju tro att man är en tjuv, fy vad man skulle önska att man var ensam kund och slippa allas blickar.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Väninnan

4 december 2008 21:54

Tyko Brahedag! En, av 33 sådana, infaller den 6:te december men du tog ut den lite i förskott. Som det kan bli. Försökte faktiskt hålla mig allvarlig inför din beskrivning av denna dag. Det var inte lätt. Men jag ser det så här: Om du INTE hade råkat ut för allt detta hade du säkert inte haft Bumbi med hem som tröst. Nu har lilla kaninen med de snälla ögonen fått ett hem i bokhyllan, och vi vill inte veta vad som skvallras om där när Lilla Huset har kommit till ro.

 
Alle

Alle

4 december 2008 21:56

Otursdag i dag...inge kul!
Jätte söt liten kanin fick du tag på och det va väl tur!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

5 december 2008 22:51

En riktigt tråkig skitdag med andra ord.
Bumbi är en god tröst. Jag är mycket svag för kramdjur.
Ha en trevlig helg och en skön 2a advent

http://www.ekoxenskennel.se

 
Lindi

Lindi

8 december 2008 01:03

Götapetter, vilken jäkla dag du haft!
Jag känner verkligen med dej, för det där kunde precis lika gärna varit jag!

Här är en till riktig klumpedunsa, som annars brukar stå för skämmigheter i stadens butiker. (dom FÅ gånger jag vågar mej dit...)
Det finns inget ställe jag vantrivs så mycket på som i butiker. Precis som du sa...kläder för anorektiker och gräslig belysning i provrum. man svettas och flåsar runt i för små provrum och svär över att man ibland måste ha nåt nytt...
Tvi vale!
Och jag har ännu inte köpt en enda julklapp!
Tur man inte har så många att köpa till i alla fall.
Det blir väl "Claes Olsson" i år igen...
Dom har något för alla! Och inga provrum..
Kram! Och hoppas du haft en fin andra advent i alla fall.
Kika in och se vad stor lille "Lucky" blivit. Han är nyfotograferad för dagen!
//Lindi

http://kottarochsnackor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards