Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 december 2008

Av Margus - 7 december 2008 20:57

Andra advent.

Och jag har bekantat mig med Larz Kristers i tv:s Dansbandskampen. Något jag vanligen inte ser men nöden har ingen lag när Husbonden jobbar mycket. Utlämnad åt ensamhet och i brist på fantasi tröstar tv. Då dög även dansbanden. Så nu är man up-to-date på det också.


Det slog mig då att jag också var med i ett band en gång i den grå forntiden. Vi var väl 13-14 år sådar och lyssnade på Pop 63, Pop 64 och allt vad de hette. Massor av popprogram på radio var det. Det var 60-tal och ungdomsmusiken genomgick en revolution. Det bara exploderade; Searchers, Shadows, Violents, Beach Boys, Stones, Beatles, Floyd Cramer, Manfred Mann, Honeycombs… herregud…vi hade mycket att stå i. Vi diggade. Vi spelade in. Och spelade luftgitarr till transistorn.

Med egentillverkade gitarrer i papp stod vi på halkig parkett i strumplästen, sjöng och övade steg. Steg skulle det vara på den tiden. Ett namn hade vi nog, men det är borta ur minnet. Vi såg väl ut ungefär som på teckningen. Gitarrerna höll i ett par veckor. Eller så tröttnade vi ändå…


För "Girls Just Want to Have Fun" heter det ju. Så mindes jag mer dårskaper... vilket fick mig att leta fram bilderna på galenskaparna när vi roade oss i fotoautomaten.











Fann också min gamla loggbok för inspelade band. Mmmm… rena nostalgin. Klicka för större bild.


En riktig musikskatt hade jag på bandspelaren, en tandbergare med rullband och fyra spår. Fullknôkat till sista plats.

Tyvärr torkade den in under en period och när jag egenhändigt försökt smörja den var det helkört. Då slirade den istället.

Trots att den fick många år på sig att torka i värmen hjälpte det inte. Sista resan gick till sopstationen och nu har jag äntligen kommit över det.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards