Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Margus - 2 december 2008 22:38

Brrr... regn hela dagen. I och för sig perfekt för fortsatt eldning och Husbonden kunde bara gå ut i morgonväkten och sprutta igång glödhögen från igår. Vindarna hade vänt och röken missade grannens hus med sisådär 20 meter så det gick trots allt bra. Husbonden kom in som en dränkt katt. Frusen som han var nöjdes han icke förrän kaminen värmt Lilla Huset till 25 grader... puuh.

 -----

Hade en halvdassig dag, visste varken ut eller in. Inget blev gjort. Kunde inte koncentrera mig på nåt. Väntade begärt läkarsamtal efter tre, men se... det blev inget av. Puuh.

----- 

Inte blev jag gladare när det gick upp för mig att min favoritföreläsare psykotreapeuten Lena Nevander Friström har avlidit. Det skedde redan i februari vilket gått oss förbi. Fann det när jag googlade på hennes namn för att fånga upp info om hennes hälsa.  Så blev det att jag läste lite om henne och kikade på en dvd som jag spelade in 2005 under seminariet "Den stora balansjakten". Oooo, vilken förlust. Men hon har lämnat efter sig många böcker. Kan nog ta upp detta en annan gång.

------ 

Kompisen ringde efter sin utfärd i snöoväder till Smärtkliniken. Det hade gått bra på mer än ett sätt så man gläds med henne. Puuh.

 ------

Kvällen ägnades åt lånad Mamma Mia - the movie så för en gångs skull är vi  lite up-to-date. Lite småtöntig var den, en typisk ungdomsfilm med mycket skrik och himlande ögon och en faslig massa folk som sprang omkring hela tiden. Abbas musik höll som väntat, om än i försvagat arrangemang.


En upplevelse att ha sett skådisar som Meryl Streep, Julie Walters (av Lilla Huset döpt till "rektorskan" efter en stor roll) och Stellan Skarsgård m.fl i ganska intetsägande roller... men okej då. Björn Ulvaeus gjorde en Alfred Hitchcock och fanns diskret med på ett hörn. Men dom hade faktiskt fått ihop handlingen med texterna riktigt fint. Harmlöst var ordet, sa Bill.



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards