Fågelperspektiv

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Margus - 20 december 2009 19:22

Samlar mig inför kvällens uppgifter. Antingen blir det tv, åtminstone Rapport och Agenda, eller räkningsbetalningar. De senare har väntat länge nog. Har just ägnat mig åt verklighetsflykt nr 1, lyssnat på två nyköpta CD.

Madonnas Like A Virgin och La Isla Bonita, har gått om och om medan jag gungat omkring i Lilla Huset till tv:ns ljudlösa bilder med Julkalenderns Superpappa (vilken för övrigt bara liknar Nick Nolte i mina ögon). Gamla favoriter blir som nya när man efter många år fått dem i sin ägo. Fattar inte att jag kunnat vara utan Madonna i alla dessa år...

Amanda Jenssens CD Happyland är också inköpt. Fantastiskt fynd, denna tjej som skriver all musik och text själv.

-------------

I Fågelhuset har vi fått tillökning av en lessonbebis (är det en liten Jesus, tro? hehe). Mor och far har stora omsorger om den lille i holken. Man undrar hur det går till därinne... Matar förstås, försiktigt försiktigt, men... sitter de där och tittar ömt på den lille telningen och undrar hur det ska gå? Hellegod. Denna hemlighet får de ha för sig själva. Det gäller bara att serva med mat.

Just detta par tjuvstartade plötsligt med en massa ägg på golvet i buren, var dag ett nytt. Innan vi fattade att de faktiskt ville dra igång på allvar hade de producerat sju-åtta ägg, vilka avlägsnats p.gr.a "fel tid". Sen gav vi upp och satte in holkarna till alla lessonpar, så nu ruvas det här och där. Ett fåtal ägg, men dock. De har något att pyssla med.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards