Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Margus - 2 december 2009 21:24

Nu får jag blodstörtning. Finns det någon i detta land som kan hålla sig lugn efter inslaget i kvällens Aktuellt? Trodde jag sagt allt om ämnet för dagen men så icke...

Kuratorn från Karolinska (se föreg. inlägg) beskrev utmärkt väl vad som drabbar cancersjuka under deras sista tid i livet när de jagas av Försäkringskassan.
Det behövs inte mycket fantasi för att sätta sig in i detta.

Gunnar Axén (M), Husmark Pehrssons handgångne man svor sig fri och sa att "så var det inte meningen". Kuratorn instämde i att, efter att ha lusläst regeringens regler, FK följer regeringens regler till punkt och pricka, "det står att reglerna ska tillämpas restriktivt" sa hon och menade att reglerna bör ändras.


På frågan om vad regeringen tänker göra åt saken svarade den enfaldige Axén att "Försäkringskassan bör utvärdera sin tolkning av reglerna".


HUR MÅNGA SKA HINNA PINAS OCH DÖ INNAN DESS?????


På frågan om vad de sjuka ska göra, sa han "dom ska överklaga".


MEN... DOM HAR INTE TID, DOM DÖR!!!!!!!


Detta är medveten tortyr. Vi har fått en diktaturregering som pinar sjuka in i döden! DET ÄR SINNESSJUKT.

Misstroendevotum väckes härmed mot Alliansregeringen för att dom å det grövsta missbrukat väljarnas förtroende.


Efter detta tappar jag alldeles lusten att skriva något trevligt alls. Hur är man funtad om man klarar det?

Av Margus - 2 december 2009 20:37

Papegojan har talat. Igen.

Ingen har väl ha missat dagens snackis, den om att sju cancerläkare på Karolinska slår larm om hur "försäkringskassan flåsar folk i nacken ända in i döden". Citat i kvällens Rapport av kurator Aina Johnsson, en av de som undertecknade dagens artikel i DN Debatt där man beskrev hur människor tvingats ut strax innan döden befriat dem (mitt uttryck).



Äntligen, tänkte jag. Äntligen tar läkarna bladet från munnen. Men så tog kommandoran Husmark Pehrsson till orda… Likt en papegoja rapade hon upp samma fras som vi hört i ett par års tid nu: "Finns det möjligtvis nåt arbete som jag lättare skulle kunna arbeta med än det arbete jag har, då kanske det är en hjälp för väldigt många att få hjälp till nån annan typ av arbete". Så sa hon i P1:s Luncheko idag! Sinnessjukt! Inte ens friska får jobb i dag! Ingen anställer en sjuk! Skäms Kommandoran!

Alltefter som dagen led stämde hon ner tonen en liten, liten aning. Och nu ska hon träffa cancerläkarna. Dessvärre tror jag inte det blir någon ändring. Husmark Pehrsson hävdar att Försäkringskassan inte förstått reglerna, medan FK hävdar att reglerna är kristallklara. Vilken soppa!



MAN SKA INTE LEKA POLITIK MED MÄNNISKORS LIV!



Heder och tack åt läkarna som skrev inlägget. Att reglerna drabbar människor som fått den värsta av alla hemska diagnoser är horribelt, men det finns tusentals människor med andra svåra diagnoser som också flåsas i nacken vilka inte har det mycket lättare på arbetsmarknaden.

Jag förväntar mig nu att fler läkare rycker ut till försvar för sina respektive patientgrupper, oavsett sjukdom. Kom igen bara! JAGA DEM SOM JAGAS BÖR!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards