Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Margus - 26 december 2009 23:23

Ska man offra ord på detta, tro…? Men det är ju jul… jag kör:

Jag tror att Marabou biter sig själv i svansen. Idén om att en pralin "måste" bort ur Aladdinasken till förmån för en ny som "måste" in kan mycket väl ha blivit NEGATIV REKLAM istället för vad dom räknade med när omröstningen pågick.

Här finns inga måsten! Allt "måste" INTE bytas! Man ska inte ändra på ett vinnande team! Allt detta förnyande är sinnessjukt. I dessa tider borde det finnas något som är oförändrat. Och den gamla kvalitetsklassikern som funnits i 70 år kunde mycket väl fortsatt i 70 år till. Utan problem.

Alla jag känner har saknat den franska nougaten som försvann vid förra "rensningen" för ett par år sedan då en stor vit blaffa kom dit istället, en blaffa som enligt mitt förmenande kunde förpassats till soptunnan.

Om Marabou fortsätter på inslagen väg kommer vi snart att ha praliner med jordnötssmör, detta amerikanska otyg som sprider sig över världen. Vem vet… det kanske kommer i den nya pralin som ska ersätta ägglikören (från 1939) som ryker till nästa jul…

Jag tänker INTE redovisa omröstningen för att göra mer reklam åt dem i onödan.



Av Margus - 26 december 2009 10:59

     

Förfärligt att inte kunna hjälpa till. Två decimeter snö har kommit, och den är tung! Stora ytor att skotta... Inte bara till fågelhuset som på bilden, utan hela garageplanen på andra sidan vägen. Och jösses, som jag har skottat förr om åren - hela dagar ibland. Nu är Husbonden ensam om'et.

Här går en 'leabrôten' och förbrukar inte en enda kalori. Urbota trist, särskilt som jag tycker det är ROLIGT att skotta och att använda kroppen. Härligt väder är det också, bara nån enstaka minusgrad och svag bris (kallas det bris på vintern...?). Håhå jaja...

Nå, han ringer väl efter nån traktor med schaktblad. Knappt lönt att skaffa snöslunga om det ska bli varmare... vad ska man tro?  Men visst är det vackert. Värk är ingen bra inspirationskälla - inga vinterbilder fotas.

Så... nu har jag snart gnällt färdigt... Nu har jag gnällt färdigt!


Enligt SMHI ska vi få kylan tillbaka. Uppemot 15 minus till tisdag, sen ner till 10 och sen upp igen till -16 nästa måndag. Knepigt att tala om global uppvärmning, då. Undra på att inte klimatmötet nådde fram.

Nä, nu får dom ploga vägen så vi kan köra ut och skaffa morötter och gurka till marsvinen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards