Fågelperspektiv

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Margus - 18 december 2009 22:41

Apropå Dödsskuggans Dal... Sist för idag, när jag nu roat mig med diagrammen i förra inlägget dristar jag mig till att lägga in en skojig bild från ZUT. Titta gärna in på länken, där finns fler fyndiga grejer. (Noterar vid läggdags -10,3 grader, snön knarrar, och jag har torkat lakanstvätten i köket i värmen från kaminen.)

illustration Martin Eriksson, ZUT  

Av Margus - 18 december 2009 22:16

Dödsstöten för Västsverige kom idag med GM:s katastrofbesked om Saabs nedläggning. Det är inte enbart 8000 jobb som försvinner hos biltillverkaren och underleverantörer, det drabbar hela näringslivet i Trollhättan med omnejd när människor inte har pengar att handla för. Ända ned till frisörer, optiker, bagerier, småbutiker… you name it.

Då bilindustrin koncentrerats till Västsverige drabbar nedläggningen troligen även Volvo eftersom de ofta haft samma underleverantörer. Det blir på alla sätt ett problem för hela Sverige vilket högeralliansen haft svårt att fatta.

En sorgens dag.

 

Detta måste väl ändå bli "sista spiken i kistan" för regeringen Reinfeldt som visat sig lika kallsinnig till Saab som till landets sjuka.

      

Tre opinionsmätningar visar i tur och ordning hur läget var FÖRE dagens nedläggningsbesked: SIFO, Demoskop och Synovate.     Klickbara bilder.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards