Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Margus - 11 december 2009 21:25

Hjärnan börjar funka. Kan nu hålla HELA säkerhetskoden i huv'et när jag loggar in till bloggen! Bara fyra bokstäver, men ändå... Under blackoutperioderna mindes jag inte mer än bokstav i taget. Tog tid att logga in, om jag säger så  .


Cortisonhalten är återställd. Idag var kroppsvärmen tillbaka, småhuttrandet över och aktiviteten på topp. Dammsugit, mockat hundpoop i trädgården, gått sex kilometer, tvättat två maskiner, burit in trädgårdsslangarna och ringt två samtal... UTAN VILA. Kors i taket! Känns riktigt normalt.

Först nu läser jag om vad som kan drabba en vid snabb utsättning av cortison: ledvärk, muskelvärk, feber, aptitlöshet, illamående, huvudvärk och lågt blodtryck. Undra på att man mådde pyton.


Hörde idag vad fotoklubben ägnat sig åt under min frånvaro. Jo, åt konsten att ta död på en klubb som knappt startat. Med blygsamma 14 medlemmar i en ännu oregistrerad förening tänkte man söka 99000 kr i EU-bidrag för en STOR fototävling med FINA kameror i pris! Så mycket jobb att det krävs en tjänst för att driva projektet. Några blev arga och hotade gå ur klubben. Tur var nog det... Planerna avskrevs.

Mer företag än förening, tänker jag och ryser. Känns lite hybris... Vart tog idealiteten vägen? Måste pengar styra allt? Har folk glömt hur man har roligt utan pengar? Tänkvärt. Umgänge kring en gemensam hobby borde räcka långt. 

Själv har jag under viss vånda prioriterat Kyrkans Samtalsgrupp då höstens månadsmöten råkat sammanfalla.  Mitt val tycktes plötsligt rätt och riktigt.




Av Margus - 11 december 2009 16:16

"Missar du bussen på måndag är det EU:s fel"... läser jag i lokaltidningen. 13 december ändras nämligen tidtabellerna i Västra Götaland och i resten av Europa. För nu ska vår morgonbuss här i Sverige synkroniseras med t.ex Pariståget, som i sin tur ska vara anpassat till Lyon-bussen...!!! Osv.

Den som är van att åka till jobbet vid en viss tid och har funnit rutiner som funkar, ska nu behöva ändra på allting BARA FÖR ATT DET SKA GÅ ATT ÅKA UTAN VÄNTETID - TILL PARIS.

Och när bussen här fastnar i snödrivorna om vintern så får tåget i Paris vänta.... eh? Man tar sig för pannan.

-----------------

Pannan ja, den rynkas ånyo över Astrid Lindgrens Sjukhus som slarvat med medicinerna. För vilken gång i ordningen? Nu skyller dom på att det krävs komplicerade matematiska uträkningar med medicinering till barn, eftersom de är mindre än vuxna!!! Anställ veterinärer, menar jag!

Ja, för landets veterinärer måste slå sig på knäna av skratt, över det här. För sååå hiskeligt komplicerade beräkningar håller veterinärer på med dagarna i ända till långa rader av olika djurslag, katter, hundar, kaniner, ormar... där ingen är den andra lik i storlek, vikt, ålder, ras... Ofta blir veterinärer tvungna att använda humanmedicin till djuren och laborerar därefter. Det tycks gå bättre än på Astrid Lindgrens Sjukhus... Tror i alla fall jag.

Vad har dom för folk anställda på AL, undrar jag. Eller beror det kanske på att AL är ett privatsjukhus? Stressen blir ju stor om man vinstmaximerar för mycket. Man undrar...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards