Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Margus - 8 december 2009 22:01

Ordningen är återställd. Med cortison i kroppen blev man sig nästan lik igen. Husbonden drog iväg för vaccination, jag avstod. Nu får jag allt bli mig själv igen innan nästa prövning, dessutom ska jag till sjukgymnasten för behandling i morgon. Allt har sin tid. Tar sprutan när jag litar på kroppens reaktioner.

Istället vidtog röjning i stora garderoben på övervåningen. Herregud, vad mycket där fanns. Husbonden slängde skjortor, tröjor, jackor och byxor. Jag koncentrerade mig på "övrigt". Satt på knä därinne och bara vräkte ut grejer. När jag kom ut igen var hela sovrummet fyllt.

Fyra sopsäckar med kläder och då har jag inte ens börjat med mina än. Däremot skor… åtskilliga. Sofföverdrag som kasserats för länge sen och ett sängöverkast (sprillans nytt och oanvänt) åkte nu. Heliga sakrament offrades på röjningens altare, bland annat Husbonden gamla fotbollsskor. Där åkte en kartong med femton år gamla tidningar (vete Gud varför vi sparat på dem), piprensare, små tomtar att sätta i julgrupper, väck, väck, väck (vi har andra). Två snygga burkar i glas och plåt sparades.

En stor kartong med alla våra kassettband får funderas extra över. Stuvtyger och ettusensjuttioelva urväxta jeans som jag tänkt sy något av…när?… sorteras separat.

Husbonden kastar urskillningslöst allt som är gammalt och oanvänt…bort, bort, bort. Jag slänger inte så länge det finns minsta hopp. Varje plagg provades för att bli helt säker på att hoppet var ute. Det var det! Några skor kunde behållas, resten åkte iväg.

 

 

läromedel för barn, 20 år gamla  

De utländska barntidningarna på främmande språk måste fotas före hädanfärden. Dem fann jag på Bokmässan i Göteborg för drygt 20 år sen och blev så förtjust. Om jag som barn fått sådana i min hand skulle jag plöjt igenom dem allihop, vansinnigt spännande. Väldigt pedagogiska och helt underbara att lära sig språk genom med färgglada serier, arbetsuppgifter och korsord, på tyska, engelska, franska, spanska, italienska, och … LATIN! Gav bonusdottern julklappsprenumerationer under ett par år på den tiden.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards