Fågelperspektiv

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Margus - 9 december 2009 23:09








Yes, nu är man rätt vaccinerad! Kunde inte motstå frestelsen när det fanns gott om varan och aktiviteten låg vägg i vägg med sjukgymnasten. När jag var färdigknådad gick jag direkt och fick det gjort. Gott adrenalinpåslag efter ett nyhetsinslag i morse fick mig tro att idag tål jag allt. Vaccinationen hade tjuvstartat med en kvart och det var endast sex före mig. Det gick som på räls.

Pulsen steg idag av Timbros* hänsynslösa fräckhet att MITT UNDER detta klimatår och MITT UNDER klimatmötet komma ut med en bok som PROPAGERAR FÖR FLYGRESOR!

Joodå, "det bidrar till utvecklingen och är en viktig del i det öppna samhället", påstod Maria Rankka medförfattare till "Far och flyg!" i radion. Boken påstås vara ett mobilitetsmanifest som försvarar rätten att resa.

"Den tysta majoriteten vet att resor är bra. Den tysta majoriteten gillar att resa.  […] Kontrollerande myndigheter, auktoritära stater och välmenande miljövänner försöker ständigt reglera och förbjuda allt från cyklar till lågprisflyg. Synliga och osynliga murar har byggts kring flyktingar, solresenärer, tågluffare och affärsmän. […] Den som motsätter sig resande motverkar därmed också den sociala mobiliteten."

DETTA HAR DOM MAGE TILL MEDAN ISBERGEN SMÄLTER FÖR FULLT !!!!!

* Timbro är en högertankesmedja som bl.a gör skolböcker.

------------------


Adrenalinet pumpade på när Svenskt Näringsliv påstod att klyftorna i samhället minskar. Jo, för att "de fattiga hushållen nu konsumerar allt mer, medan de rikaste konsumerar mindre". Samt att "de fattigaste har allt mer fritid medan dom rikaste har allt mindre"…!!!!!

(För vilka pengar konsumerar fattiga??? Rika låter väl sina företag stå för bilar, husvagnar och sommarstugor, tänker jag. Och dom rika spelar väl golf på arbetstiden, förstås.)

Den självsäkre lille sprätten Fölster hummade till först när reportern menade att folk med små inkomster rimligen måste ha ofrivillig fritid, typ arbetslöshet eller påtvingad deltid.

Detta presenterar dom SAMMA DAG som regeringen tvingas backa om sjukskrivningarna som kastar sjuka med heltidsjobb ut i arbetslöshet!!!!!! MITT UNDER finanskrisen och DAGEN EFTER att Ericssons sagt upp 1000 anställda i Gävle!!!!!!!!!

Fräckheten går över alla gränser. Så cyniskt, så okänsligt, så pinsamt befriat från empati, ja… rent av ondsint. Boken med den kryptiska titeln "Shanghaja de som ligger – Sveriges mest missförstådda samhällsomdaning" bör snarast granskas kritiskt av journalisterna. Sånt här tål vi inte.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards