Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Margus - 17 november 2008 21:38

Dagens promenad var underbar. Bara lite snålblåst om öronen och grusvägen slätfrusen. Bara att glida fram. Bäst passa på för i morgon befaras isregn om jag fattade väderrapporten rätt. Usch!


Mellan tvätt, torktumling och marsvinsstädning pustade jag ut med en gammal tv-film med Doris Day/James Cagney, Love Me or Leave Me (1955). Och vad fann jag väl där…

Jo, Buck… Buck Cannon, min gamla favorit från High Chaparral, herregud vad man följde den serien. Många föll pladask för Manolito, nåt jag aldrig förstod. Jag fastnade för Bucks coola och väderbitna stil. Han var runt 50 när tv-serien spelades in 1967. Ett kärt återseende.


I dagens film var han avsevärt yngre men jag kände igen honom direkt. Googlade på namnet Cameron Mitchell och fann att han gjort mer än 300 filmer. Försjönk i nostalgiska minnen om indianer, cowboys, hästar och ökendamm. Fann bilder och fakta om dem allihop: Big John (Leif Erickson), Manolito (Henry Darrow), Victoria (Linda Cristal) och Billy Blue (Mark Slade).


High Chaparral förresten… tv-serien gav väl namn åt kaktusen som ofta förekommer i svenska hem.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards