Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Margus - 2 november 2008 23:21


Vintern närmar sig och det är dags för installning av djuren. Bonusdotterns stålhäst anlände för stallplats i garaget och Husbonden packade ihop alla fyra gräsklipparna i ett hörn;-). Herregud, hojen var nästan lika lång som våra bilar, tur dom är små så att allt rymdes. Gick faktiskt riktigt bra, gott om plats ändå.

I morgon blir det byte till vinterdäck på bilarna. Vännerna kommer med sin kärra i samma ärende, de har äntligen fått sålt huset så nu har de ingen carport längre.


Den fåniga övergången till normaltid har tokiga verkningar på undertecknads kropp och själ. Morgonmänniska som jag är känns det som om jag missat en timme på morgonen (det har vi ju också) och den letar jag efter hela förmiddagen innan jag fogar mig. På kvällen är det likadant fast tvärtom, då har jag hemskt svårt att komma i säng. Man är ju van att lägga sig en timme senare, efter klockan då alltså. Så kan det vara när man älskar livet och inte vill sova bort en minut i onödan.


Kommer nog till ro när vintermörkret snart är över oss. Då märker man ju inte vad klockan är alls. En vintervila jag behöver. Ser fram mot att gå i ide. Nu är det verkligen dags att krypa i säng i alla fall. Har blodstockning i benen efter en lång sejour vid datorn. Har jobbat med förslag på egna visitkort, en överraskning åt Husbonden. Fick till riktigt bra teckningar på fåglarna.

Natti, natti.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards