Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Margus - 16 november 2008 22:28

Nya nymfvoljären är påbörjad. Ser bara skräpigt ut just nu. Trädgården har sett ut som arbetsplats väldigt länge nu och begagnade nätbitar står på rad för återanvändning. Husbonden måste ju vila lite mellan varven också. Nu är markfrosten i faggorna vilket föranledde nedsättning av stolpar. För säkerhets skull. Man vet inte hur djupt och hur länge marken blir frusen när det slår till. När väl detta var gjort fick Husbonden fart under galoscherna och satte upp lite nät också. Det är på gång alltså... Det blir bra när det blir färdigt.


Nymferna är äntligen hemmastadda i sin nya svit inomhus, men det tog tid. All förändring är svår. Först trodde dom väl det var ett provisorium men nu fattar dom att det är sant... och trivs. Nya favoritplatser prövas i tur och ordning. Visst saknar dom att inte kunna gå ut, och är ganska avundsjuka på kanarier och risfåglar som är ute varje dag i busvädret. Men nymfernas tid kommer… Spelar ingen roll om voljären blir klar mitt i vintern, så snart det går att släppa ut dem öppnar vi. Snö har dom sett förut så det blir ingen chock.


Vilar ut efter vårens-sommarens häckningsbestyr och pysslar med annat emellanåt. Själv samlar jag mig för städning i voljärerna men svår värk bortåt skulderbladet hindrar lite. Fick ta mig till sjukgymnasten för hjälp. "Det här har suttit rätt länge va" sa hon. Det vill jag lova. Kände mig som ett stort blåmärke efter behandlingen och nu väntar en ny dust på torsdag. Bara det blir bra så...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards