Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Margus - 30 december 2010 22:01

Konstigt väder vi har. PLUS 0,1 grader på ena sidan av huset, och MINUS 4 vid andra hörnet. Äntligen kan man andas och hundarna är glada att slippa tasskrampen. Man får njuta så länge det varar för snart biter väl Bore ifrån sig igen.

På nåt sätt känns det i kroppen att vi närmar oss årets sista dag. Snart går vi åter in i ett nytt decennium. Enligt logiken är det tio år sen sist, men känns som… fem. Åren går fort numer.

Kvickt gick det däremot inte när mobilen skulle upp för att fota älgen i skogskanten. Stannade bilen på väg till sjukgymnasten. Mobilen låg i innerfickan och var AVSTÄNGD och Sonys lille ’Walkman’ tar evigheter på sig att gå igång och be om pin-koden. Älgen stod snällt kvar och gnagde på kvistarna.

   

Den här lille kameran begriper jag mig inte på alls. Ena stunden tar den finfina bilder i de dunklaste miljöer, andra stunden inte mycket bättre än gamla ’Instamaticen’, om någon minns den. Får väl öva förstås. Med att ha mobilen på under färd t.ex

Älgen får duga som illustration till mitt kämpande för att få in bilderna i datorn (gör sig bäst i miniatyr). För andra gången i mitt liv skulle programvaran hämtas hem från Sony Ericssons sajt… hahaha… ÖVERKURS!

Ska dom verkligen utsätta sina kunder för sånt. Uppgiven adress funkar inte och efter en halvtimme fick jag söka med Googles för att hitta ’Media Go’ som det heter. Uselt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards