Fågelperspektiv

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Margus - 24 december 2010 22:44

Bästa julaftonen hittills. Har roat mig och tagit det väldigt lugnt. Nya datorn är flyttad till kontorets högsäte och har försetts med högtalare. Toppen. Har redigerat en ny film med samma flyt som sist, alla uttalade 'hotelser' och varningar kom på skam. 

 

Filmklippen spelades in förra hösten när det var så gott om rönnbär. Nymferna kalasade och roade sig i Royal Suite och jag stod utanför och roade mig på mitt vis. Salig över att kunna filma genom fönstret. Därför hörs bruset från bäcken hela tiden. Hade jag klivit in till dem med kameran hade flygfäna satt sig att sova;-)


Men några problem uppstod väl? Inte med filmen, men för övrigt strular det på i känd stil... Ett steg fram och två bakåt... Nu strejkar bildskärmen på gamla datorn. Ändå har den bara flyttats en dryg meter från ursprunglig plats och kopplats in på samma sätt som tidigare. Det som vi gjort alla gånger när den datorn varit hos doktorn. Nu vill det sig inte. Och i den datorn ligger bokföringen och allt annat som nu skulle flyttas över. Bah...  


Färgskrivaren hoppade in galant på Den Nye - utan hjälp (...?..), men laserskrivaren och scannern som är äldre vill inte. Har försökt installera drivrutiner från nätet men där står det bara och tuggar timvis... måste vara nåt fel. Grrr...   Alltid är det något... Tog det med fattning och ägnade mig istället åt det roliga. Enveten som en gris... en julegris;-)

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards