Fågelperspektiv

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Margus - 25 december 2010 22:08

Puuuh... nu är man redigt trött, kanveta. Har jobbat med Nya Datorn hela dagen. I etapper... men ändå. Lärt mig massor om nya Windows 7, varit på guidad tur på nätet och så vidare.

Båda skrivarna fungerar nu (å harrenadå), samt den externa hårddisken (jesses) men dessvärre inte scannern (suck). Ja, den hade jag räknat med att byta ändå, men man vill ju helst att det ska vara frivilligt.

Letade därför ny HP scanner på nätet men blev varse att HP inte varit särskilt förutseende med Windows 7. Ingen av deras scannrar var klara för detta. Det står i och för sig att de är "Windows 7-ready", men enligt ilskna kommentarer från besvikna köpare stämmer det inte. Shit. Får väl bli ett annat fabrikat då...

Bäst av allt är att jag äntligen har fått in videofilmerna från 2009 på den externa hårddisken, plus alla färdiga filmer. Så det så. MÄKTIGT nöjd med detta. Då kanske man kan VÅGA tänka på att tömma den där videokameran...? Behöver riktigt vänja mig vid tanken först... så avlägsen har den varit.

Andra skriver om hur de träffar nära och kära under jul, delar ut klappar, äter och allt det där. Några kan inte skriva alls där de suttit fast i snödrivor och på tågstationer och inte kommit fram till julkalasen.  Här sitter jag - trött och nöjd - och stångas med datorn julen igenom. Är det sånt som kallas 'Alternativ Jul'...?

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards