Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Margus - 3 december 2010 22:43

Ett otroligt vackert snöfall betäckte Lilla Huset idag. Ett stilla sådant… med stora flingor, utan att det blev särskilt mycket att skotta. Efter gårdagens 'uschliga' filmsnutt tog jag tag i videokamerans mysterium där ett moment 22 nu har uppstått.

Nya videokameran Panasonic visar sig ha ett filmformat (AVCHD) som bara stöds av ETT FÅTAL redigeringsprogram – inget av de tre jag har tillgång till! Ett år efter köpet har jag äntligen hittat manualen till kameran (hjälpte inte) och hittat till supporten (hjälpte något). Idag talade jag med supporten för första gången. Med följande resultat:

Om jag inte vill använda det redigeringsprogram som följde med videokameran (vill jag inte) så kan vi köpa Pinnacle Studio HD 14 vilket sägs stödja formatet. Detta SKULLE HA KUNNAT användas till nya datorn med Windows 7 - OM DET VARIT 32 bitarsvariant av Windows 7. Vi köpte Win 7 med 64 bitar… Man tror inte det är sant.

Om man inte vill BYTA operativsystem på flong nya datorn – med allt vad det kan föra med sig – är man alltså för tid och evighet bunden till Windows XP som ligger i gamla datorn. Och till ett redigeringsprogram jag inte kommer överens med. När det finns så många enkla… Det är som att få en slägga i skallen. Blir både besviken och nedslagen.


Självklart ska detta lösas på nåt sätt, MEN det kommer att ta ännu mer tid av undersökningar, frågor och funderingar. För att inte tala om ork - och kanske mer pengar. Datorvärlden är inte lätt. När man tänker igenom hela denna sorgliga historia är det riktigt deprimerande. Suck. Men... det är bara att bryta ihop och komma igen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards