Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Margus - 1 december 2010 22:01

Lilla Huset läste av minus 18 i morse… FY HUNDAN! I Falköpingstrakten på Västgötaslätten hade man minus 29,5 - för övrigt bara två mil från Tidaholm där snödjupet mätts till 75 cm... NU – i november! Remarkabelt.

Kommande natt har SMHI hotat med minst 20 och kanske till och med 30 minus…!!!! Bara too much. Just nu har vi mulet, det kanske räddar oss. Stackars dem som får det så kallt.


Denna svinkalla dag drog vi till Sjukhuset i Staden för årets sista vårdresa. Var kallad till röntgen p.g.a. förra vinterns värkutbrott (väntan har varit lång så värken är lite urblekt, he he). Reumatologen gick grundligt till väga med remissen (uteslutningsmetoden) så nu är man inträngande bestrålad från topp till tå. Känner mig som en självlysande stjärna i mörkret ;-) Måtro, det hjälper mot eventuell cancer också…;-)

Således fotograferades händer och fingrar (vänster o höger), bröstrygg, ländrygg och bäcken liksom båda fötterna. Flera bilder på varje ställe – tappade räkningen, men minst 15 i alla fall. Frös mot slutet enbart iklädd liten t-shirt enär tiden gick. Tänk om röntgenstrålar kunnat värma…


Resor av detta slag gör mig ganska trött. Alla idéer äro nu som bortblåsta. Särskilt efter Uppdrag Gransknings hårresande reportage om privatambulansers slarv. Så går det när man ska tjäna pengar på människors sjukdomar! Min dom är hård: Bort med dem! Avtalsbrott ska bestraffas. Stryk dem från listan och kör egna ambulanser, är mitt råd. Falcks Ambulanser vill jag inte vara beroende av.

    

För övrigt gör Aftonbladet idag stor sak av sossarnas inställning i Afghanistanfrågan. Här redogörs i parti och minut för Sahlins besök i USA FÖRRA ÅRET och jag vet inte allt… Medierna hårdbevakar ett oppositionsparti medan regeringens göranden och låtanden lämnas i fred. Missriktad granskning…!

Vad gör t.ex Reinfeldt dessa dagar…? Tyst som i graven – med orubbat förtroende, säkert just därför. Han klär bäst i tystnad.

Folkpartiet jobbar på för en lag mot slöjor och annan täckande klädsel i skolor, men moderaterna vågar inte tycka något. Rätt med förbud, tycker jag. Vi kan ju inte tillåta maskering i offentlig miljö – av säkerhetsskäl. Vem som helst kan ju dölja sig där bakom. Och hur skulle vittnens utsagor bli efter begångna brott? ”Jag såg ett svart spöke”… 

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards