Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Stora Tröttheten...

Av Margus - 25 november 2009 17:57

... har slagit till. Sover mycket nu en period. Hoppas det bara är bristen på ljus som fått ner tempot. Drog iväg på efterlängtad promenad i duggregnet. Räknade kallt med att det var på väg att dra bort. Det såg så ut på meteorologkartan.

Icke så... DET ÖKADE. Med hjälp av blåsten regnade det vågrätt. Men skönt ändå. Fick byta kläder vid hemkomsten och torka dem framför brasan. Nu har jag precis kommit i dem igen, redo för nästa utflykt - i bil. Står på tröskeln för avfärd till Kyrkans Samtalsgrupp. Så här avslappnad har jag aldrig förut varit i denna gruppen. Somnar nog vid den avslutande andakten... hehe. Dom kanske får köra mig hem;-)


Dagens höjdpunkt var när en kompis kallade Maud Olofsson för Bredkäftade Grodan! Fullträff.

 
 
Uffematten

Uffematten

25 november 2009 19:53

Är också alldeles trött... Men jag tror att det är det här eviga regnandet och mörkret som "tar kål" på oss...

http://uffematten.blogspot.com

 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 november 2009 23:14

Du är inte ensam om att känna dig håglös och nerstämd i detta regniga mörker, vi är många som mår illa av att inte se solen vecka efter vecka, hela jag känner mig gråtrist.

Maud Olofsson en "Bredkäftad Groda", den var bra och fick mig att le brett :-)

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

26 november 2009 12:34

Bredkäftade Groda också!

Man fär börja ompröva ordstävet "Kärt barn har många namn".

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

26 november 2009 17:40

Hallå i holken!
Ville bara kika in och säja "hej" i mörkret...
Tänker på er och läser dina inlägg, men jag är lite dålig på att kommentera just nu.
Tiden räcker inte till och som du säjer....man e såååå trött!!
Såg en pyttepytteliten skymt av solen i dag när jag körde ner dotera till Falkenberg efter att hon varit här i två dagar.
Killen hennes hämtade därifrån...
Annars regnar det ju konstant hela tiden tycker jag.
Önskar mej simfötter i julklapp av tomten!
Kram från Jenny

http://enterdelete.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

27 november 2009 11:22

Tröttheten finns nog lite överallt just nu. Själv så försöker jag hålla mig på benen med hjälp av rosenrot. Tyvärr så kan du inte äta den.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards