Fågelperspektiv

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Margus - 9 november 2009 23:18


Närlagad mat sprider sig, läser vi i Lokalbladet. I Grannstaden på Slätten satsas 84 miljoner på upprustning av kök i egna kommunen. Plus extra driftskostnad på 10 milj kr per år. Skolor, förskolor och äldreboenden ska få EGNA tillagningskök. Alla politiker är eniga. Man har tänkt om. Nu är det sååå positivt för barn och gamla. Halleluja. Det sprider sig som ringar på vattnet. Det skapar jobb också! Storköken kan snart packa ihop. Gott.

Vi kan nog tacka Camillas Matuppror för detta. Hon drog igång upproret i juni 2008 och sen har det bara tuffat på. Du som ännu inte skrivit under kan göra det HÄR.

Av Margus - 9 november 2009 23:02

 

Nu vill Bilprovningen styra exakt när besiktningen ska ske. Det gör dom genom att inte skicka ut avi och påminnelse förrän det passar dem själva. Man kan alltså missa två månaders manöverutrymme för eget val av tid! Rebellen i mig vaknade. Vägrar att styras på detta vis. Bokade genast första bästa tid på egen hand via nätet. På onsdag ska det ske. Bromsarna är genomgångna och sen håller man tummarna för resten.


Bilen har en 0:a och inställelsetid är oktober-februari. Vill dock alltid ha det gjort i oktober före vinterväglaget och med gott om tid. Men nu uteblev lappen från Bilprovningen. Upptäckte det av en ren händelse och tyvärr fick jag vänta till nu. "Betala i förväg kan man dock inte göra", sa Bilprovningen när jag ringde och efterlyste den saknade avin.

"Ordinarie tid för bil med 0:a är december", mässade Damen i luren.

"Jaha, man ska styras helt och hållet nu då", surnade jag till.

Bokningslapparna har ALLTID kommit i god tid före första månad – ända sedan jag blev bilägare på 1970-talet. En period uppmanades vi att själva boka tid så fort som möjligt för att säkert få tid i trängseln. Nu tyckte visst inte Bilprovningen att det var roligt längre! 2010 bokar jag min oktobertid redan i juli - i ren protest.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards