Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Margus - 21 november 2009 19:24

Vita Brevis har fått mig till följande. Vita kan känna sig hedrad för det är ytterst sällsynt att jag antar "utmaningar", fast vi har stämt ner tonen lite med det utmanande, ty... det ÄR JU FRIVILLIGT. Därför bollar jag inte ens vidare till tre andra personer. Säger bara att det är fritt fram att låta sig inspireras.


Här kommer dom:

1. Jag har ätit middag med Peter Himmelstrand. Han bjöd.Skrattande

2. Som nioåring hade jag upplevt tre begravningar. Fina erfarenheter som barn mycket väl kan handskas med.Gråter

3. Höll på att förlora mitt första jobb för att jag inte ställde upp som lucia. Jag vann. Möttes senare med respekt av personalchefen och fick fint betyg!Kyss

4. Ridskolans nya häst brast i sken varv efter varv i manegen med mig på ryggen - en paralyserat livrädd 11-åring, helt döv för ryttmästarns utvrålade order. Då upptäcktes att jag utrustats med spö till den spörädda hästen (!) varpå detta kastades och hästen lugnade sig. Fortsatte att rida i flera år, men aldrig mer den hästen.Förvånad

5. Har intervjuat Ulf Adelsohn (M), Sven Hulterström (S) och Olof Johansson (C).Cool

6. Har sovit en natt i fyllecell.Oskyldig

7. Höll upp med rökning i ELVA år innan jag började på nytt.Foten i munnen

8. Är en social enstöring.Flört

9. Har flutit omkring genom livet utan målsättning - "hoppat på stockarna i forsen".Förvånad

10. Är en obotlig optimist men samtidigt en domedagsprofet av guds nåde...! Hur i alla dar...? Jo, det svänger.Cool


Som sagt låt er gärna inspireras å frivillig väg.

 

Av Margus - 21 november 2009 18:13

Åhej och hå, äntligen har Telia lyssnat på mitt inlägg om robotsvararen! Njae, det är väl förmätet att tro men många bäckar små... Vi är förstås många som på olika sätt fått Telia att inse hur löjligt det blivit. Fick anledning att ringa Telia idag och hade lite ångest inför konflikten med roboten. Hör bara hur löjligt det låter... att man alls ska behöva känna så inför en röstmaskin! Nå... döm om min förvåning när det genast från start gavs möjlighet att välja knappval istället för röst! Halleluja! Telia har lyssnat!


Orsak till mitt samtal var ett mail från "Telia" PÅ ENGELSKA vilket uppmanade mig att följa nån länk för att ändra mina säkerhetsinställningar för eposten. Insåg väl att det var nåt lurt men ville ha bekräftelse innan jag "slängde skiten" som supporten uttryckte det hela.


Apropå lurendrejeri så ljuger sig företagen nu förbi NIX-spärren och påstår att man är "gammal kund" till dem (dessa får kontaktas). Telefonisten inledde med "vi får ringa till våra tidigare kunder"...! Var det genomskinligt eller?

- Jaha, vilket företag då? frågade jag.

- Atlas hälsovårdsprodukter.

- Nähähä, det har vi aldrig köpt.

- Jaså-nähä, ja du kanske inte ens vill höra...?

Samtalet visade ju tydligt att dom fiskade i grumligt vatten. Inget mindre än terror. Stackars alla gamla!


För övrigt har jag haft en riktig siestadag. Glidit fram i slow motion, läst en stund, sovit en stund... Man behöver sådana dagar. Kravfria dagar.



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards