Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Margus - 11 november 2009 16:43

Jippiiie, bilen klarade besiktningen. Dock ska två fjädrar fixas hos Byns Reparatör. Bra att få tips på svagheter i tid. Kvarstår nu bara att återställa hundutrymmet genom att fälla ner bakre ryggstödet. Lilla Bilen används mest som tvåsitskombi för hundarnas skull. Men till varje besiktning måste ryggstödet upp för bältestest. 'Same procedure as last year'. Ordinarie kallelse från Bilprovningen har ännu inte kommit...!



Kort därpå bar det sig inte bättre än att nöden kallade. Förargligt att tigga om toalån hos vår tv-handlare men... "Självklart!" hojtade han och visade vägen till räddningen. Lättad möttes jag sen av Mona Sahlin på tv-butikens alla väggar. Förlorade mig där och då i Malous program i fyran och nåddes ej av tilltal. "Äh, hon är så politiskt intresserad", förklarade Husbonden innan jag motvilligt slets därifrån. Fick istället lyssna på fyrans webbsajt i efterhand. Mona sköter sig så långt.



Värre är det med Vattenfall som avslöjats med byxorna nere. Ryktet om att man planerar SÄLJA UT HELA SVERIGES ELNÄT för att få loss pengar till investeringar i Brittisk kärnkraft förskräckte fler än mig. Om detta allvarliga hot mot demokratin och vårt självstyre svarar Vattenfalls VD i ekointervju i morse: "Vi kommunicerar inte affärer förrän de är klara" !!!!!!  Idiot!



Lars Ohly och oppositionen fick kräva både avgång och riksdagsbeslut i tur och ordning innan VD:n tvangs dementera dårförslaget. Bäverkvinnan hade väl bitit honom i örat när hon insåg att det trädet skulle bli hennes sista. Tungan ute Tills annat bevisas säger min magkänsla att Maudan, Sveriges svar på mrs Thatcher, varit väl införstådd i dessa planer. Det lutar åt misstroendevotum mot hela alliansen nu.

PS. 18:59.

Skulle ändå in och rätta en grej. Och nu tar Maudan avstånd från 'hele dritten' och det tror jag vad jag vill om.DS


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards